Companii

Expansiunea saloanelor de infrumusetare si retailul urca vanzarile de vopsele de par la aproape 50 de milioane de euro

Expansiunea saloanelor de infrumusetare si retailul urca vanzarile de vopsele de par la aproape 50 de milioane de euro

Vanzarile de produse pentru ingrijirea parului din marile lanturi internationale incep sa piarda teren in favoarea saloanelor, care folosesc produse profesionale

12.10.2008, 15:54 1018

In 2007, categoria produselor de colorare a parului atingea 147,5 milioane de lei (peste 44 de milioane de euro), potrivit unui studiu al companiei de cercetare Nielsen, adica in jur de 6% din valoarea pietei cosmeticelor estimata de jucatorii din piata la 730 mil. euro.

Pentru acest an, jucatorii spun ca tendinta de crestere se va mentine, iar valoarea pietei vopselelor de par va ajunge la aproape 170 de milioane de lei (peste 47 de milioane de euro).
"Factorii care au contribuit la aceasta evolutie sunt atat extinderea targetului de varsta, cat si cresterea frecventei cu care femeile folosesc aceste produse. Pe langa faptul ca scade varsta de la care consumatoarele incep sa foloseasca produsele de colorare a parului, se simte si o schimbare, in sensul ca multe sunt mult mai atente la imaginea lor si apeleaza mai des la produse de infrumusetare", explica Monica Chemente, trade marketing manager in cadrul Papillon Laboratoires Cosmetiques, producatorul vopselei de par Loncolor, companie al carei profit in 2007 s-a ridicat la 0,2 milioane de euro. Producatorul Loncolor, care a rulat anul trecut afaceri de 19,8 milioane de lei (aproximativ 6 milioane de euro ), in crestere cu peste 15% fata de 2006, cand a raportat o cifra de afaceri de 16,5 milioane de lei (4,7 milioane de euro), a fost infiintat in 1992, actionarii companiei fiind persoane fizice israeliene cu cetatenie romana.
Cea mai mare pondere in afacerile Papillon Laboratoires Cosmetiques o au vopselele de par, dar cresterea companiei este sustinuta si de alte produse de intretinere a parului, printre care masca de par, samponul, lacul fixativ sau cremele modelatoare, toate comercializate sub acelasi brand.
"In prezent, Loncolor detine o cota de piata in volum de 24,44% din piata de vopsea permanenta", spune Chemente, care adauga faptul ca deocamdata compania pe care o reprezinta nu activeaza pe piata produselor profesionale.
In volum, rata de crestere a acestei piete este mai mica decat cea in valoare, ajungand la 6%, jucatorii spunand ca piata se va stabiliza in urmatorii ani. Cei mai importanti jucatori raman in continuare Papillon Laboratoires Cosmetiques, Schwarzkopf, Procter & Gamble, L'Oreal si Gerocossen care detin cea mai mare cota de piata, de aproximativ 82,7%, daca ne raportam la volumul comercializat in Romania, si de 91,4%, daca luam in calcul valoarea pietei, potrivit datelor Nielsen.
"Produsele noastre detin 10% din piata de profil. Pentru anul acesta estimam o crestere de aproximativ 10% in volum, dar simtim din ce in ce mai mult o reticenta in a cheltui pe aceste produse si o migrare spre produsele profesionale", a declarat Andreea Sas, director de marketing al producatorului local de cosmetice Gerocossen.
In cadrul producatorului Gerocossen, cea mai mare pondere, de pana la 50% este detinuta de categoria produselor pentru vopsirea parului. Compania a incheiat anul trecut cu afaceri de pana la 11 mil. lei ( 3,1 mil. euro) si estimeaza ca in acest an va consemna o crestere de peste 10%, adica va realiza o cifra de afaceri de 12 mil. lei (3,4 mil. euro) datorita sustinerii la nivel de marketing a categoriilor de baza, vopsea si crema, dar si a extinderii retelei de distributie in zone ca sudul sau vestul tarii.
La nivel local, brandurile care domina in volum piata, cu o pondere de 68,3%, sunt Loncolor (Papillon), Pallete (Schwarzkopf), Garnier (L'Oreal), Londa (P&G) si Gerocossen, iar ca valoare, Loncolor si Palette sunt urmate de marci precum L'Oreal, Garnier si Wella (P&G), toate reprezentand 74,3% din piata, potrivit companiei Nielsen. "Multe companii au incercat sa-si subsegmenteze categoriile si sa intre pe noi nise. Din ce in ce mai multi producatori se indreapta spre produsele profesionale, aceasta categorie mancand din piata de retail (produsele care se comercializeaza in supermarketuri si hipermarketuri - n. red.)", este de parere Andreea Sas.
In ultimii doi-trei ani pe piata vopselelor de par a avut loc o schimbare majora, schimbare ce urmeaza trendul din Occident, simtindu-se o migrare spre segmentul produselor profesionale, destinate saloanelor de infrumusetare. Aproape 90% din producatori se reorienteaza, incercand sa se adreseze in special acestei piete.
"Aceasta tendinta se simte mai ales la targurile internationale, unde majoritatea producatorilor isi expun oferta de produse. In tarile dezvoltate sunt doi-trei jucatori care se adreseaza retailului, restul au ca target saloanele de coafura. In urmatorii cinci-sase ani, aceasta tendinta se va simti si la noi", adauga Sas.
In saloanele de infrumusetare, pe langa marcile destinate in exclusivitate unor tratamente profesionale, cum ar fi Revlon, si-au facut loc branduri ca Wella Professionals sau L'Oreal Professionnel, mai ales datorita notorietatii de care se bucura in randul clientelor.
"Acum doar 30% din femeile din Romania vin lunar la salon pentru o vopsire, dar simtim ca numarul celor care prefera serviciile unui specialist, in locul unei vopsiri acasa cu un produs din supermarket, de o calitate mai slaba, creste. Clientele au inceput sa cumpere produse direct de la noi pentru a-si intretine parul si in momentul cand nu vin la salon, iar cererea mare pentru brandul L'Oreal ne-a facut sa apelam la oferta acestei companii", spune George Vasile, director comercial in cadrul salonului de infrumusetare So Delicate din Capitala.
L'Oreal, care a anuntat pentru 2007 o cifra de afaceri de 55,1 milioane de euro, in crestere cu 35% fata de anul anterior, cand a raportat afaceri de 35 de milioane de euro, si-a imbogatit oferta pentru saloane si cu masti sau tratamente de reparare a parului.
 
 
 
Top 5 jucatori pe piata vopselei de par
Detin 83% din piata
  • Papillon Laboratoires Cosmetiques
  • Schwarzkopf
  • Procter & Gamble
  • L'Oreal
  • Gerocossen 
Sursa: Nielsen
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO