Companii

Exportul direct ridica cifra de afaceri a ModaTim

08.05.2003, 00:00 86

Producatorul de confectii ModaTim din Timisoara estimeaza pentru acest an atingerea unei cifre de afaceri de 9,5 milioane de euro, in crestere cu 13% fata de anul trecut.
In 2002, cifra de afaceri a companiei a fost de 8,4 milioane de euro, cu 20,7% mai mult decat in anul anterior.
"Cresterea cifrei de afaceri pentru acest an, cat si cea inregistrata anul trecut, este efectul dezvoltarii exportului direct. In cazul acest caz, clientii comanda un produs pe baza unei schite, iar noi cautam materia prima, il realizam si astfel facturam tot produsul, nu numai manopera, asa cum se procedeaza in cazul lohnului. Astfel, valoarea adaugata este mai mare", a declarat Ovidiu Sandor, directorul general al companiei.
Un alt element care va sustine cresterea din acest an este si marirea cu 20% a capacitatii de productie. "Intentionam sa realizam un nou etaj de productie, investitie care se ridica la circa 500.000 de euro si care va fi finantata din profit", a mai spus Sandor.
Din  cele peste 400.000 de produse care ies anual pe poarta ModaTim, 25% sunt realizate in sistem lohn si sunt destinate in special clientilor din Germania si Belgia. Exportul direct detine o cota de 70% din productie, pietele cele mai importante pentru aceste produsele fiind Anglia si Germania.
Restul, adica 5%, este destinat pietei interne, produsele fiind comercializate sub marcile Chic&Cher si Connection.
"Marca Chic&Cher, care se adreseaza femeilor dinamice, a fost lansata in primavara anului 1999 si pentru impunerea ei pe piata am derulat o campanie publicitara sustinuta, in special in 1999 si 2000. In ceea ce priveste Connection, aceasta a fost lansata pe piata in 2001", a mai spus Sandor.
Pentru comercializarea produselor pe piata interna, compania si-a deschis patru magazine proprii (doua la Timisoara si cate unul la Bucuresti si Constanta) si a incheiat contracte de vanzare - cumparare cu alte firme.
"In urmatoarea perioada de timp vom continua sa deschidem magazine proprii in marile orase ale tarii - Cluj, Arad, Oradea sau Sibiu", a mai spus oficialul ModaTim.
Firma produce si comercializeaza in special confectii pentru femei. "Suntem specializati in producerea articolelor <grele> precum jachete, impermeabile, paltoane, blazere, dar producem si fuste, pantaloni, bluze sau rochii. Productia de paltoane reprezinta aproximativ 15% din productia totala a fabricii, iar din aceasta, 95% sunt destinate pietelor din Germania si Anglia", a mai spus directorul general al companiei. El a adaugat ca mai profitabila piata pentru companie este cea engleza in conditiile in care printre  clientii cei mai importanti de aici se numara Harrods, Jaeger si Mulberry.
"Un produs care pleaca de la noi ajunge in Anglia la o valoare de 4-5 ori mai mare. De exemplu, un palton care pleaca de la noi cu un pret de 100 de lire sterline, costa 400 de lire sterline la Harrods", sustine Sandor.
ModaTim, fosta Confectii Bega, a fost privatizata in martie 1994, capitalul fiind 100% roman. "In acest moment, compania are circa 450 de actionari. Actionarul majoritar, cu peste 50% din actiuni, este un grup de 5 - 6 persoane care sunt implicate in managementul firmei", a precizat Ovidiu Sandor.
In ultimii cinci ani, in cadrul companiei au fost facute investitii de 3 milioane de euro, in special in echipamente de productii, in sistemul informatic, dar si in constructia unui depozit. miruna.lebedencu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO