Companii

Fabrica de anvelope a nemţilor de la Continental a escaladat jumătate din clasament în cinci ani. Va intra în top 20 anul acesta?

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Dana Ciriperu

17.11.2014, 00:03 1216

Continental Automotive Products, cea mai mare companie din Timiş şi al treilea mare angajator din judeţ, cu 2.000 de angajaţi în 2013, a raportat anul trecut al cincilea cel mai mare profit din economia locală, după un avans de 32%, la 117 mil. euro.

Cu o marjă de profit net de 20% (profit de 117 milioane de euro la o cifră de afaceri de 574 milioane de euro în 2013), fabrica de anvelope pe care grupul german o deţine la Timişoara a fost devansată în topul câştigurilor de anul trecut doar de OMV Petrom, Romgaz, Hidroelectrica şi Fondul Proprietatea, potrivit datelor ZF.

Cât va cântări rezultatul net înregistrat anul trecut de producătorul german în creşterea valorii companiei, care a urcat de pe locul 80 în Topul celor mai valoroase companii din România în 2008 până pe locul 23 anul trecut când a fost evaluată la 524 mil. euro? Va intra fabrica de anvelope a nemţilor în top 20 anul acesta? La cât este evaluată? Răspunsul îl veţi afla doar în cea de-a noua ediţie a Anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România, realizat de ZF împreună cu casa de investiţii Capital Partners.

WikiZF: Profilul companiei Continental Automotive Products

Catalogul realizat de ZF împreună cu casa de investiţii Capital Partners a ajuns la ediţia a noua

Continental are şase companii în România şi are în total afaceri de aproape 1,83 mld. euro şi peste 12.000 de angajaţi. Doar în Timişoara nemţii au două fabrici şi un centru de cercetare-dezvoltare, în timp ce numărul unităţilor de producţie din România ajunge la opt în şase oraşe, iar cel al centrelor de cercetare este de trei.

Componentele auto sunt unul dintre domeniile cel mai bine reprezentate în Topul celor mai valoroase companii locale, cu nouă prezenţe în 2013, printre care Continental, Delphi, Michelin, Pirelli, Autoliv sau Schaeffler. Sectorul care dă două treimi din cei mai mari 100 de exportatori din România arată schimbarea fundamentală a industriei locale. În 2004 primele trei specializări de export ale României erau îmbrăcămintea, metalurgia, pielăria şi încălţămintea, iar în prezent sunt fabricarea autovehiculelor de transport rutier, fabricarea de maşini şi echipamente şi fabricarea echipamentelor electrice.

Câţi producători de componente auto sunt evaluaţi la peste 130 mil. euro – pragul de intrare în catalogul din acest an? Răspunsul, pe 26 noiembrie, la Gala ZF, când va fi lansată şi a noua ediţie a Anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO