Companii

Banii aduc fericirea: familiile din nordul Bucureştiului cumpără vacanţe de două ori mai scumpe decât cele din restul ţării

Banii aduc fericirea: familiile din nordul Bucureştiului...

Autor: Roxana Rosu

25.01.2018, 13:03 811

O familie din nordul Bucureştiului alocă, în medie, aproximativ 3.000 de euro pentru o vacanţă, cu 45% mai mult decât o familie din sudul Capitalei şi de două ori mai mult decât cheltuiala medie a unei familii la nivel naţional, potrivit unui studiu realizat de TUI TravelCenter, agenţie de turism cu 80 puncte de vânzare în toată ţara.

Cea mai scumpă vacanţă de anul trecut, un revelion în Maldive, a fost cumpărată de un cuplu de români de la agenţia din Băneasa Shopping City şi a costat 84.000 de euro.

În medie, o familie de români alocă pentru o vacanţă suma de 1.500 euro, sumă valabilă şi pentru Bucureşti. În schimb, turiştii din Moldova cheltuiesc, în medie, 1.100 euro pe familie, cei din sudul ţării 1.400 euro, iar cei din Transilvania 1.500 euro.

Potrivit unui studiu realizat de TUI TravelCenter, cel mai mare buget pentru o vacanţă a unei familii cu un copil este alocat de turiştii din nordul Bucureştiului. Aceştia dispun, în medie, de aproximativ 3.000 de euro pentru o singură vacanţă.

Pe oraşe, zona Bucuresti & Ilfov (1700 euro) este urmată de Cluj (1600 euro), Constanţa (1500 euro), Timişoara (1450 euro), Sibiu (1350 euro) şi Iaşi (1300 euro).

Analiza preţului mediu al pachetelor turistice cumpărate de o familie în diverse zone din Bucureşti, unde TUI TravelCenter are un număr de 12 agenţii, demonstrează obiceiuri diferite de consum. Astfel, o familie care alege să achiziţioneze pachete turistice de la agenţia din Băneasa Shopping City plăteşte, în medie, pe o vacanţă aproximativ 3.000 de euro. Pachetul mediu cumpărat de la Bucureşti Sun Plaza Mall costă 2.000 de euro, de la Bucureşti Mega Mall şi ParkLake Mall - 1.800 euro, de la Bucureşti Vitan Mall - 1.700 euro şi de la Bucureşti Afi Cotroceni -1.600 euro.

La agenţia din Băneasa, în topul vânzărilor se găsesc destinaţii exotice precum Maldive, Thailanda, Mexic sau Republica Dominicană, unde se doreşte cazarea la hoteluri de cinci sau şase stele. Destinaţiile preferate de cei ce cumpără vacanţe de la celelate agenţii din Capitală sunt cele din ofertele charter în Turcia, Spania şi Grecia, la hoteluri de trei-patru stele.

O segmentare a cererii se observă şi în ceea ce priveşte destinaţiile preferate ale românilor din diferite regiuni ale ţării. Astfel, turiştii din vest preferă într-o măsură mai mare decât cei din restul ţării destinaţii estivale precum Muntenegru, Italia si Croaţia. Aceasta deoarece sunt mai aproape de oraşele de reşedinţă, accentul punându-se pe vacanţele individuale (transport cu autoturismul propriu).

Totuşi, per ansamblu, destinaţiile preferate ale ardelenilor sunt cele clasice, respectiv Turcia – Antalya, Grecia – Creta şi Dubai, la care se adaugă destinaţiile exotice precum Mexicul.

Clujul, Bucureştiul, Timişoara şi Constanţa se remarcă prin numărul mare de clienţi care cumpără de la TUI TravelCenter mai mult de o vacanţă pe an.
La Bucureşti se cer din ce în ce mai mult vacanţe exotice în destinaţii din ce în ce mai îndepărtate: Bora-Bora, Patagonia, Noua Zeelandă, cu experienţe din ce în ce mai provocatoare sau neobişnuite.

Iaşiul preferă destinaţiile clasice precum charterele în Turcia, Grecia şi Spania şi vacanţele all inclusive în Bulgaria. Constănţenii aleg destinaţii charter precum Spania – Tenerife şi vacanţele exotice în Punta Cana şi Thailanda.

TUI TravelCenter a finalizat anul 2017 cu o creştere de 30% a cifrei de vânzări, ajungând la nivelul de 100 milioane de euro. Pentru acest an, TUI TravelCenter şi-a bugetat o creştere de 12% a vânzărilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO