Companii

Family Frost a eşuat în România - 10 mil. euro pierdute cu magazine pe roţi

Family Frost a eşuat în România - 10 mil. euro pierdute cu magazine pe roţi
15.08.2010, 23:56 1135

Family Frost, o companie germană care a investit 10 mil. euro înlansarea unui model nou de business pe piaţa locală - o reţea demagazine pe roţi - a anunţat că se retrage din România.

Printr-o reorganizare la nivel de grup, germanii ies din Româniadupă doi ani de operare, timp în care au ajuns la vânzări de 3 mil.euro şi rulaje medii pe magazin de 24.000 de euro pe an. Sprecomparaţie, un butic de 50 de metri pătraţi dintr-o locaţie bunădin Bucureşti are vânzări anuale de peste 100.000 de euro.

Family Frost a adus la nivel local un concept de retail pe carenimeni altcineva nu l-a mai testat pe piaţă: în 2008, compania aadus 40 de maşini care mergeau zilnic în cartierele din oraşelemari pentru a vinde produse precum îngheţată, legume congelate saumâncare semi-preparată. Îngheţata ar fi putut fi motorul acesteiafaceri, ţinând cont că la nivelul pieţei circa 80% din vânzări serealizează în magazinele stradale. În schimb, carnea şi legumelecongelate sunt produse care se vând cel mai bine în supermarketurişi hipermarketuri, potrivit studiilor de piaţă.

"Prognozând condiţiile economice dificile care vor urma(confirmate în al doilea trimestru din 2010), boardul Family FrostInternational a decis să oprească operaţiunile pe piaţaromânească", a declarat Laurenţiu Munteanu, Country Mnagerul FamilyFrost România, referitor la motivele retragerii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO