Companii

FAN Courier se îndreaptă spre afaceri de 100 milioane de euro

FAN Courier se îndreaptă spre afaceri de 100 milioane...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

17.12.2015, 12:42 1428

FAN Courier, liderul pieţei de curierat, estimează pentru acest an afaceri de aproape 400 milioane de lei ( circa 88,7 milioane de euro), în creştere cu 20% faţă de anul precedent.

Afacerea pusă pe picioaree de de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai în urmă cu 17 ani încheie astfel al optulea an consecutiv cu creştere a rulajelor, avans se va continua şi în 2016.

„Încheiem anul 2015 cu un rezultat financiar care depăşeşte prognozele prudente de la începutul anului dar se înscrie în previziunile optimiste. Primele semnale că vom avea rezultate peste nivelul anticipat au venit chiar după primele trei luni ale anului iar avansul s-a datorat investiţiilor planificate. Revenirea pe creştere a  economiei şi a segmentului e-commerce ne fac săprivim optimişti către anul care urmează. Pentru 2016, estimăm un avans al afacerii de 10-15%”, a declarat Adrian Mihai, managing partner în cadrul FAN Courier.

Cu această majorare, compania se îndreaptă către afaceri de 100 milioane de euro.

Anul acesta,  compania a făcut investiţii de peste opt milioane de euro şi a demarat un program de dezvoltare pe orizontală. Compania a dublat numărul centrelor de predare-primire coleteşi plicuri din Bucureşti, serviciu destinat clienţilor care nu dispun de timpul necesar pentru a aştepta un curier la livrare/trimitere şi a ajuns astfel la 108 puncte de lucru cu clienţii la nivel naţional. În utimii zece ani, investiţiile totale ale FAN Courier au depăşit 62 de milioane de euro, investiţia media anuală fiind de aproximativ 7 milioane de euro.

 Mai mult de jumătate din sumele alocate pentru investiţii, adică 4,5 mil. euro, au fost direcţionate către constucţia hub-ului dn Braşov, al doilea cel mai important după Bucureşti. Aici vor lucra aproximativ 300 de persoane, conform informaţiilor furnizate de FAN Courier. În plus, compania se gândeşte să investească anul viitor într-un nou hub în Sibiu sau Cluj.

Compania estimează că anul acesta numărul trimiterilor efectuate va depăşi cifra de 25 de milioane, ceea ce înseamnă o medie de aproape 100.000 de comenzi zilnic. Urmare a creşterii sectorului  e-commerce, segmentul B2C a înregistrat un avans de 30-40% astfel că astăzi volumul transportat B2C reprezintă 35% din total. Segmentul  C2C acoperă 3 %, diferenţa de 62% fiind B2B. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO