La peste doi ani de la deschiderea autostrăzilor Bucureşti-Ploieşti şi Cernavodă-Medgidia-Constanţa, şoferii care tranzitează aceste şosele nu au de unde să-şi alimenteze maşinile cu carburant şi nici nu pot găsi un spaţiu comercial de unde să-şi cumpere o apă sau un suc.
Benzinăriile sau spaţiile de servicii lipsesc şi de pe celelalte tronsoane de autostrăzi deschise anul trecut, precum Deva-Orăştie, Orăştie-Sibiu sau Timişoara-Lugoj.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) spune că la începutul lunii septembrie a semnat un contract de „consultanţă privind elaborarea documentaţiei de atribuire în vederea iniţierii procedurii de achiziţie publică a contractelor de concesiune a spaţiilor de servicii aflate pe câteva tronsoane de autostradă.
CNADNR nu a precizat până la închiderea ediţiei ce firmă a câştigat acest contract şi nici valoarea acestuia.
Mai mult, pe Bucureşti-Ploieşti este funcţional doar un singur nod rutier de intrare-ieşire, şi anume cel care face legătura cu localităţile Snagov şi Ghermăneşti.
Nici telefoanele SOS pentru urgenţe nu au fost încă montate pe autostradă, deşi există indicatoare care semnalează faptul că ar trebui să existe din kilometru în kilometru.