Farmaciile Sensiblu au ajuns la afaceri de 1,6 miliarde de lei, un avans de 40%. „Vrem să ne creştem numărul de farmacii“

10 mai 2017 Autor: Georgiana Mihalache

Robert Popescu, CEO al grupului A&D Pharma: Pentru o parte a pacienţilor, Sensiblu era perceput ca un loc unde nu trebuie să intre pentru că sunt preţurile cele mai ridicate, deşi, până la apariţia discounturilor, preţurile erau aceleaşi, impuse de Ministerul Sănătăţii. Din cauza acestei percepţii unii oameni evitau farmacia.

Lanţul de farmacii Sensiblu, al doilea jucător din retailul farmaceutic din România, a ajuns anul trecut la afaceri de circa 1,7 miliarde de lei (371 mil. euro), un avans de 40% faţă de anul anterior, iar numărul de farmacii a ajuns la circa 470 de unităţi la nivel naţional.
 
„Creşterea de aproape 40% vine din faptul că în 2016 s-au comercializat prin Sensiblu, dar şi prin alte farmacii, pro­dusele de hepatită C care au o valoare foarte ridicată. Am crescut cu peste 14% pe acelaşi portofoliu, mai mult decât piaţa. Noi am reuşit să creştem în piaţă atât datorită creşterii numărului de farmacii, cât şi datorită creşterii efective a vânzărilor farmaciilor existente“, a spus pentru ZF Robert Popescu, CEO al grupului A&D Pharma, din care fac parte Mediplus, liderul pieţei de distribuţie, lanţul de farmacii Sensiblu, dar şi reţeaua Punkt.
 
Pentru anul acesta, planurile Sensiblu urmăresc un avans cu circa 20 de milioane de euro faţă de anul trecut, dar şi depăşirea pragului de 500 de farmacii la nivel naţional. „Ne interesează şi oraşele mari, dar vrem să ne dezvoltăm în continuare. Avem parteneriate strategice cu malluri şi, de asemenea, parteneriate cu Carrefour, Kaufland, în cazul în care ştim că urmează să dezvolte un centru comercial, ne pregătim să dezvoltăm“, a mai spus Robert Popescu.
 
Sensiblu a bifat anul trecut una dintre cele mai mari tranzacţii din piaţa farma după ce a preluat 78 de farmacii din grupul Polisano. Robert Popescu a menţionat pentru ZF că în cazul unităţilor preluate de la Polisano s-a încheiat procesul de rebranduire, jumătate dintre farmacii intrând sub umbrela Sensiblu, iar cealaltă jumătate fiind pus sub sigla Punkt, brandul low cost al grupului.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.05.2017

 
Read this article in english on www.ZFenglish.com
Cuvinte cheie:
Sensiblu
, farmacii
, afaceri
, avans
, miliarde
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide