Companii

Farmec, Orkla sau Reinert produc pentru Carrefour

13.09.2009, 15:40 226

Retailerul francez Carrefour, a doua companie din comertulalimentar modern dupa Metro Cash & Carry, spune ca numarul demarci private din portofoliul companiei s-a dublat de la inceputulanului, la 1.200 de produse, si genereaza 6% din vanzarileretelei.

"Momentan sub acest brand (Carrefour - n.r.) sunt comercializateaproximativ 1.200 de articole, atat alimentare cat sinon-alimentare, intentia noastra fiind ca pana la sfarsitul anuluisa avem peste 1.500. Planul pe termen mediu este sa ajungem la4.000 de produse marca proprie Carrefour", a declarat AndreeaMihai, directorul de marketing al Carrefour Romania.

Carrefour este cel de-al doilea mare retailer de pe plan localcare vine in acest an cu o noua marca privata, dupa ce Real,principalul competitor, a lansat Real Quality. In comparatie cu Nr.1 (lansata de Carrefour in 2004 pe piata locala), marca destinatasegmentului economic sub care sunt comercializate aproximativ 800de produse, marca proprie Carrefour este destinata unui segment maiinalt de pret.

"In momentul de fata ponderea marcilor proprii Nr. 1 siCarrefour precum si a brandurilor exclusive Carrefour - TeX siBluesky - reprezinta aproximativ 6% din total vanzari", a declaratAndreea Mihai. Raportat la rulajul companiei din 2008, marcileprivate ar genera vanzari de cel putin 60 mil. euro in acest an,potrivit estimarilor ZF.

Printre companiile care produc in prezent sub noua marcaproprie, Carrefour, se numara Reinert Romania, Orkla Foods Romania,Vascar sau Farmec Cluj-Napoca.

"In acest moment, Farmec produce 33 de produse cosmetice subbrandul Carrefour, este vorba despre creme, emulsii, lotiuni,geluri de dus, sampoane si deodorante", a declarat Horea Turdean,director de marketing-vanzari al Farmec Cluj-Napoca, precizand caniciunul dintre aceste produse nu sunt realizate sub marca privataNr. 1, colaborarea dintre cele doua companii fiind demarata anulacesta.

De la inceputul acestui an, mai multi producatori din industriaalimentara au crescut productia realizata pentru marcile privateale retailerilor, printre acestia numarandu-se companii ca AgricolaBacau, Pambac Bacau, European Drinks sau CrisTim. "Crestereavanzarilor de marci private nu este o tendinta temporara, ci otendinta de fond care exista de mult timp in Europa de Vest si infiecare an devine din ce in ce mai importanta. In Franta brandurileprivate Carrefour au o pondere de 34% in afaceri, iar in Polonia de20%."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO