Companii

Feliciu Paraschiv, proprietar Paco Supermarket: Comerţul tradiţional moare pe mâna lui pentru că jumătate din retaileri dau „pe caiet“

Feliciu Paraschiv, proprietar Paco Supermarket.

Feliciu Paraschiv, proprietar Paco Supermarket.

Autor: Alex Ciutacu

21.05.2018, 00:07 2026

Comerţul tradiţional, care numără în prezent circa 75.000 de magazine, continuă să piardă teren, astfel că an de an câteva mii de unităţi trag obloanele, iar reţelele internaţionale câştigă cotă de piaţă, urmând să aibă peste 60% din retailul alimentar de 90 mld. lei (20 mld. euro).

Declinul poate fi pus pe seama lipsei de interes a micilor chioşcari faţă de imaginea brandului, dar şi pe seama practicii ilegale de a comercializa „pe caiet“. „Cea mai mare prostie în comerţul tradiţional este să dai pe caiet. La început, dădeam pe caiet şi acel caiet reprezenta un sfert din valoarea mărfii pe care o aveam. Bineînţeles că jumătate din bani nu i-am mai recuperat. În contextul actual, caietul înseamnă o ilegalitate, dar cel puţin jumătate din retailerii tradiţionali fac asta“, spune Feliciu Paraschiv, proprietar Paco Supermarket.

Lanţul de magazine Paco Supermarket este unul dintre cei mai puternici jucători locali din comerţul alimentar, cu 11 magazine şi afaceri de 70 mil. lei în 2016, ultimul an pentru care există date publice. „Oamenii nu vor să investească, nu pentru că nu au bani, ci pentru că le e frică să aibă o viziune şi să meargă la bănci. Şi atunci ei rămân la ce au, ba mai mult, „cheltuie profitul pe jeep-uri şi pe plecări în vacanţe all-inclusive la bulgari.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO