Companii

Tarifele mari practicate de retaileri îi obligă pe fermierii români să livreze carne proaspătă direct la uşa clientului

15.04.2018, 10:59 658

Crescătorii de animale din România au început să li­vreze cutii cu carne proaspătă direct la uşa consuma­to­ru­lui final, în încercarea de a scăpa de taxa de raft impusă de retaileri, dar şi de intermediarii care pun presiune pe preţ.

„Ne-am apucat să livrăm direct pentru că nu reuşeam să fim prezenţi în multe magazine, pentru a sări taxa de raft şi pentru a ajunge direct la clientul final. E complicat să ne facem magazine proprii. Vindem 5-10% din pro­ducţie prin livrări directe şi 90% prin marii comercianţi“, a spus Dan Spătaru, administratorul grupului de firme Meat Box, care creşte 18.000 de porci pe an în fermele proprii din judeţele Braşov şi Brăila.

Preţul unei cutii cu carne de porc Meat Box începe de la 60 de lei pentru patru kilograme de carne şi ajunge la 180 de lei pentru 12 kilograme. Compania distribuie marfa folosind propria maşină, în Bucureşti şi în judeţele Ilfov şi Braşov.

Şi crescătorul de vaci de carne Karpaten Meat din Sibiu s-a apucat de livrări la domiciliu în 2017, odată cu înfiinţarea magazinului online Karpaten Premium Angus.

Carnea de vită Angus este transportată la client în cutii frigorifice returnabile, prin intermediul companiilor de curierat. O cutie de carne de vită Angus de cinci kilo­grame costă între 250 lei şi 500 lei. De regulă, principalele pieţe de desfacere pentru producătorii de carne din România sunt abatoarele, procesatorii, retailerii şi intermediarii care trimit carnea la export.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO