Companii

Ford ar putea aduce si divizia de servicii financiare, la fel cum a facut si Porsche

Ford ar putea aduce si divizia de servicii financiare, la fel cum a facut si Porsche

Ingvar Sviggum, vicepresedintele pe vanzari al Ford Europa: Pietele din Europa de Est isi vor reveni dupa cele din Vest, pentru ca au inregistrat scaderi mai tarziu

07.10.2009, 00:00 35

Ingvar Sviggum, vicepresedintele pe vanzari al Ford Europa,spune ca pietele auto est-europene isi vor reveni dupa cele dinVest deoarece au intrat mai tarziu in criza.

Constructorul Ford, care detine uzina de la Craiova, ar puteaaduce de anul viitor pe piata locala si Ford Financial, divizia definantare a Ford Motor Company in Europa, in conditiile in carepeste 40% din autoturismele si vehiculele comerciale Ford vandutein Romania sunt finantate prin leasing.

"Ford Financial este o parte importanta a companiei si exista unparteneriat important intre vanzari si compania de finantare. Pemasura ce vom inainta in Europa de Est, inclusiv in Romania, vomveni si cu noi solutii pentru a sustine vanzarile dealerilor", aspus Ingvar Sviggum, vicepresedintele Ford Europa pentru vanzari,in cadrul unui interviu pentru ZF in cadrul Salonului Auto de laFrankfurt.

Ford Financial reprezinta brandul utilizat de catre FCE Bankpentru a acoperi atat serviciile financiare pentru Ford, cat sipentru Volvo si care are operatiuni in 19 tari europene. Detinutaintegral de Ford Motor Company, Ford Financial acorda serviciifinanciare in cadrul dealerilor marcii americane, inclusiv pentruleasing sau vanzari de flote prin produse bancare precum FordCredit si Ford Bank.

In prezent dealerii Ford colaboreaza cu majoritatea bancilor sisocietatilor de leasing prezenti pe piata locala.

Situatie dramatica pentru dealeri

Efectul programului "Rabla" de pe piata locala a fost unulmoderat in opinia vicepresedintelui Ford Europa, dar si inconditiile unei scaderi de peste 50%, Romania se mentine la unnivel mai inalt decat vecinii sai. Pentru acest an Ingvar Sviggumestimeaza piata locala undeva la 190.000 de autovehicule, fata de324.000 de unitati in 2008.

"Si pe piata romaneasca s-a derulat in acest an un program detip "Rabla", care a avut un succes "moderat". Dar a ajutat piataauto. In prezent vedem piata auto din Romania la un nivel cu panala 35-40% mai coborat decat cel atins in 2008. Chiar si asa,Romania este intr-o situatie mai buna decat Ungaria sau Bulgaria",a spus Sviggum.

In Romania Ford a demarat pe 8 septembrie productia utilitareiusoare Transit Connect in cadrul uzinei de la Craiova. Productiaacesteia pana la finele anului va fi potrivit sefului Ford Europade aproximativ 1.000-2.000 de masini.

"Am vazut o imbunatatire a vanzarilor si in Spania, care a fosto piata puternic afectata de recesiune in ultimele opt luni. InMarea Britanie programul "Rabla" nu a inregistrat o "explozie" avanzarilor, asa cum s-a intamplat in Germania, dar se observa orevenire a vanzarilor. In prezent vedem o piata puternica inGermania, UK, una care revine in Spania, iar Franta se mentinestabila", au spus oficialii Ford.

Cele mai afectate piete raman in continuare in Europa de Est,Romania fiind singura tara din aceasta regiune cu un program decasare.

"Rusia spre exemplu a inregistrat o scadere a vanzarilor de 60%,Ungaria a scazut cu 77% comparativ cu perioada similara a anuluitrecut. De asemenea si Irlanda a inregistrat o scadere de peste50%, la fel si Finlanda. Este dramatic nu numai pentru noi, cat sipentru dealeri", a subliniat Sviggum.

La nivelul primelor opt luni ale acestui an Ford a fost celde-al doilea constructor din punctul de vedere al inmatricularilorde autoturisme, cu un volum de aproape 800.000 de masini, inscadere cu 1,7%, dupa Volkswagen, cu peste un milion deautoturisme.

"Vanzarile Ford s-au apreciat in fiecare luna din acest an, iaracum am devenit cea de-a doua cea mai bine vanduta marca la niveleuropean. In august am atins cea mai ridicata cota de piata dinultimii zece ani", a spus Ingvar Sviggum.

Ingrijorare pentru perioada "post Rabla"

Dupa epuizarea programului de casare din Germania, in valoaretotala de 5 mld. euro, urmatorul pas potrivit celor de la Ford estecautarea unor solutii care sa vina in continuare in sprijinulpietei auto si care sa faca tranzitia de la astfel de programe la opiata normala.

"Suntem ingrijorati acum de sfarsitul programului "Rabla" inGermania si am dori cautarea unor solutii pentru ca piata sa nuinregistreze un declin puternic.

Multe dintre guverne la nivel european au anuntat dejacontinuarea acestor programe de tip "Rabla" si in 2010", asubliniat vicepresedintele Ford.

In Franta, statul va reduce prima de casare oferita de la 1.000de euro in prezent la 700 de euro la inceputul anului viitor si 500de euro din iulie 2010, potrivit presei franceze, care il citeazape premierul Franois Fillon.

"Avem semnale clare din piata ca programul "Rabla" din Spania vacontinua si in 2010, la fel si Franta si Italia, poate si MareaBritanie. Vom avea discutii cu guvernul german pentru lansarea unuiprogram cu privire la continuarea sustinerii pietei auto chiar siprintr-un alt program de casare", a spus Sviggum.

Daca in prezent vanzarile de masini aproape si-au revenit,inclusiv programelor de casare, pietele est-europene se mentin subsemnul intrebarii in perioada urmatoare.

"Pietele din Europa de Est isi vor reveni dupa cele din Vest,pentru ca au inregistrat scaderi mai tarziu", a subliniatSviggum.

Cine ofera si finantare

  • Porsche Romania a lansat la aproape doi ani de la intrarea pepiata locala in noiembrie 2000 Porsche Leasing, dupa care in 2003 afost lansat si serviciul Porsche Broker de Asigurare. In 2004 estelansata oficial in Romania Porsche Bank, prima banca din Romaniaspecializata pe credite pentru autovehicule.
  • Citroen Romania in colaborare cu BRD Societe Generale a lansatin toamna anului 2007 serviciul de finantare Citroen Finance.
  • BMW Group Romania a lansat in toamna anului 2007 impreuna cuUniCredit Leasing Corporation serviciul de finantare BMW FinancialServices. Decizia a venit dupa ce compania a preluat in vara anului2007 importurile marcilor BMW si MINI.
  • Tiriac Leasing - divizia de finantare a Tiriac Holdings - nuofera finantare pentru o anumita marca auto. Colaboreaza atat cudealerii din cadrul TiriacAuto, cat si cu alte marci.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO