Companii

Ford livrează la export cu o întârziere de o zi la fiecare garnitură de tren din cauza menţinerii României în afara Schengen

John Oldham, preşedintele Ford România

John Oldham, preşedintele Ford România

Autor: Bogdan Alecu

26.03.2018, 00:07 1874

Şeful Ford România, care a condus uzina auto de la Craiova în ultimii doi ani, spune că a depăşit lipsa autostrăzilor prin exporturile pe tren, dar şi aici pierde până la 24 de ore în vamă din cauza neincluderii României în spaţiul Schengen.

Ford Craiova, uzina care trimite la export zilnic câte două garnituri de tren cu 250 de maşini fiecare, a depăşit pro­ble­ma lip­sei autostră­zi­lor din Ro­mâ­nia prin tri­miterea pe tren la export a automobilelor fa­bri­cate, dar şi aici are întârzieri între şase şi 24 de ore din cauza pro­ce­durii tre­cerii graniţei cu Ungaria. În medie, 14 trenuri pleacă săptămâ­nal de la Craiova pentru a exporta pe calea ferată 90% din pro­ducţie, în timp ce restul de 10% pleacă pe camion, atât pentru pieţele externe, cât şi pentru România. „În acest moment drumul din vama Curtici şi până la Craiova durează 11 ore, iar dacă trenul ra­tea­ză un slot, poate dura şi 24 de ore. Viteza medie în acest moment este de 15 km/h, iar în urma in­ves­ti­ţiilor în infrastructură va ajunge, aşa cum ni s-a pro­mis, la 75 km/h“, a spus John Oldham, pre­şe­din­tele Ford Româ­nia, companie care anul trecut a ocu­pat poziţia a patra în to­pul ex­por­tato­rilor iar anul acesta se va bate pen­tru poziţia secundă cu Daimler şi uzina Star Assembly de la Sebeş.

Ford a pro­dus în primele două luni ale anului peste 23.000 de maşini la Craiova, în creştere cu 170% faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut în cea mai mare ca­denţă înregistrată vreodată de uzina auto din Bănie, datorită intrării în producţie a noului SUV Ecosport.

Spre comparaţie, de la Dacia sunt expediate în medie peste 8.000 de vehicule, dintre care 4.400 pleacă pe un număr de 550 de camioane, iar restul de 3.800 în 14-15 trenuri. În Ungaria şi Austria viteza medie a trenurilor de mar­fă este de peste 75 km/h, astfel încât maşinile ajung rapid spre principalele pieţe europene precum Ger­mania, Franţa sau Marea Britanie, însă cel mai mult timp este pierdut atunci când trenul de la Craio­va trece graniţa cu Ungaria şi intră în Schengen.

„Întâi trenul este controlat la vama română, după care la cea maghiară. Pierdem între 6 şi 24 de ore numai la vamă din cauza faptului că România nu este în Schengen. Aceeaşi problemă o au toţi din industria auto locală, inclusiv atunci când pleacă la export. Din nou, ni s-a promis că acest timp se va scurta, am discutat şi cu partea română, şi cu cea maghiară şi cu alte companii din auto“, a explicat John Oldham. El a subliniat că a avut în continuare întâlniri cu reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, iar orizontul de timp oferit pentru autostrada sau drumul expres Craiova-Piteşti este 2021-2022, alături de investiţii în infrastructura feroviară. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO