Companii

Ford „pişcă“ acceleraţia şi creşte producţia de la 15 la 120 de utilitare pe zi la Craiova

La capacitate maximă, pe poarta fabricii de la Craiova ar trebui să iasă zilnic peste 1.500 de maşini, faţă de 120 în prezent

La capacitate maximă, pe poarta fabricii de la Craiova ar trebui să iasă zilnic peste 1.500 de maşini, faţă de 120 în prezent

13.06.2010, 23:41 56

Producţia uzinei Ford de la Craiova va creşte în următoarelesăptămâni de la o medie de 15 maşini pe zi la 120 de utilitareuşoare Transit Connect, potrivit unor surse apropiate Ford,constructorul american intrând în etapa de creştere graduală aproducţiei.

Creşterea producţiei uzinei de la Craiova vine în contextul încare Ford a solicitat Guvernului României amânarea aplicăriicondiţiilor asumate la preluarea Automobile Craiova, ţintele deinvestiţii şi producţie urmând să fie decalate cu un an, potrivitunor surse guvernamentale citate de Mediafax.

"Volumul nu este foarte mare, ca număr de maşini, dar Ford vaajunge săptămâna viitoare (curentă - n.red.) la 120 de maşini pezi, iar până la finalul anului va creşte constant", au declaratsursele citate.

Oficialii Ford au confirmat săptămâna trecută existenţadiscuţiilor dintre Ford şi comisia numită de Guvern pentrurenegocierea contractului de privatizare, subliniind că planulconstructorului este acela de a îndeplini angajamentele asumate înprivinţa locurilor de muncă, a investiţiei şi a capacităţii deproducţie.

În decurs de doi ani, Ford ar trebui să ajungă la o capacitateanuală de producţie de 300.000 de unităţi, aproximativ 1.500 demaşini zilnic.

Contracte noi de transport

În condiţiile creşterii producţiei, Ford România a încheiat unal doilea contract cu Lagermax, compania austriacă devenită acumprincipalul transportator al constructorului. Primul transportatorcare a încheiat cu Ford un contract a fost Dumagas, în a doua partea anului trecut, unul dintre cei mai importanţi transportatorirutieri de marfă, care în 2008 a rulat afaceri de aproape 40 mil.euro.

Lagermax Autotransport, companie specializată în transportul deautomobile, realizează exportul a peste 80% din modelele FordTransit Connect asamblate de Ford prin intermediul portului de laConstanţa şi prin intermediul platformei logistice din Ungaria, delângă Budapesta, pentru pieţele Europei de Vest. ReprezentanţiiLagermax au confirmat că de la finalul lunii aprilie colaborează cuFord.

"Am transportat până acum câteva mii de maşini, câteva sute detiruri. A fost o licitaţie la care au participat mai multe firme,iar procedurile au durat din octombrie 2009 până în aprilie anulacesta", a declarat Şerban Popescu, director general LagermaxAutotransport, care nu a dorit să dea alte detalii desprecontract.

Din luna august compania austriacă de transport va colabora şicu noua Companie Naţională de Vânzări a Ford România, care vaprelua importurile de la Romcar, companie parte a ŢiriacHoldings.

Fordul iese din ţară prin Constanţa şiTimişoara

Conform surselor apropiate Ford, peste 90% din autovehiculeleasamblate în România sunt exportate pe două rute - fie prinTimişoara, fie prin portul Constanţa. Astfel, în ceea ce priveştetransportul rutier, Ford nu se intersectează cu Dacia decât pe rutacătre portul Constanţa. Dacă ar fi ales ruta obişnuită, prinPiteşti-Sibiu-Arad, porţiunea Valea Oltulului nu ar fi făcut faţănumărului ridicat de camioane, potrivit mai multor transportatoride pe piaţa locală.

Dacă Ford ar fi menţinut acelaşi ritm din primele luni până lafinele acestui an, producţia uzinei n-ar fi depăşit un volum de3.600 de unităţi. În noile condiţii, această valoare ar puteacreşte la peste 30.000 de utilitare, în condiţiile în care din lunamai producţia a crescut de la 15 la 85, iar acum la 120 de unităţipe zi, aceasta urmând să urce în continuare.

Dacă înainte erau cel mult cinci camioane pe zi care exportaumodele Transit Connect, în prezent numărul acestora este cuprinsîntre 10 şi 15 tiruri pe zi.

Când uzina Ford de la Craiova va ajunge la o capacitate maximăde 300.000 de unităţi anual, pe poarta uzinei vor intra şi ieşicâte un camion la fiecare cinci minute, adică 192 de camioaneîntr-o zi cu două schimburi.

În prezent, Dacia, care anul trecut a exportat peste 85% dintotalul producţiei de aproape 300.000 de autovehicule, colaboreazăcu aproape toţi transportatorii prezenţi pe piaţa locală, precumHoedlmayer Lazăr, Gefco, care transportă pe calea ferată, nemţii dela Willi Betz, Lagermax, Omsan şi francezii de la STVA, carerealizează transporturi rutiere.

Model nou la Craiova, probabil în 2011

Ford B-Max, modelul de clasă mică al constructorului amercancare va înlocui în gama actuală modelul Fusion, va intra cel maiprobabil în producţie în prima parte a anului viitor, marcândastfel demararea celei de-a doua faze a dezvoltării uzinei.Totodată, intrarea în producţie a lui B-Max va marca şi începutulcampaniilor de recrutare ale Ford România. Potrivit declaraţiilorfăcute de Angella Alexander, directorul de resurse umane al FordRomânia, înainte de apariţia negocierilor dintre Executiv şiconstructorul american, constructorul auto are în continuare înplan dublarea numărului angajaţilor până la 7.000 de persoane.Planul de recrutare este direct legat de volumul producţiei uzinei,care conform contractului actual de privatizare trebuie să ajungăla 250.000 de unităţi în 2011, pentru ca Ford să nu plăteascădespăgubiri statului român.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO