Companii

Ford se duce spre afaceri de 2 mld. euro în România, de zece ori mai mult ca în 2011

Ford se duce spre afaceri de 2 mld. euro în România, de...

Autor: Bogdan Alecu

23.04.2013, 00:07 4754

Afacerile Ford Româ­nia ar putea urca în acest an în premieră la peste două miliarde de euro, în con-diţiile în care americanii au introdus în producţie în aprilie un al doilea motor, iar B-Max se îndreaptă spre o producţie de 80-100 de mii de unităţi.

În 2012 compania a avut afaceri de circa 600 milioane de euro, conform estimărilor ZF, faţă de 185 milioane de euro în 2011, când s-au produs doar 7.500 de utilitare Transit Connect.

În acest an, având în vedere cadenţa de 1.000 de motoare şi 365 de maşini pe zi, Ford ar putea produce aproape 250.000 de motoare şi 80.000 de autoturisme B-Max cu o valoare de 875 mil. euro pentru motoare şi 1,2 mld. euro ma­şini cu o valoare cumu­lată la aproa­pe 2,1 mld. euro, luând un preţ mediu de 15.000 de euro pentru maşini şi 3.500 de euro pentru motoare. Totuşi, americanii şi-au asumat o ţintă de producţie de 400.000 de unităţi la Craiova, ceea ce ar însemna afaceri totale numai din vânzarea autoturismelor de cel puţin 5 mld. euro pe an.

Spre comparaţie, anul trecut Auto­mobile Dacia a rulat afaceri de 2,85 mld. euro, în scădere cu 8% faţă de anul anterior după ce producţia la uzină a scăzut în 2012 la 307.000 de maşini faţă de 327.000 în 2011.

Anul trecut Ford a produs la Craiova aproape 27.000 de motoare 1,0 litri EcoBoost în valoare de 81 mil. euro, potrivit estimărilor ZF, luând un preţ mediu de 3.000 de euro pe motor, alături de 33.500 de autoturisme

B-Max, cu o valoare cumulată la peste 500 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro.

Aproape 100 din cele 1.000 de motoare produse de Ford la uzina de la Craiova sunt exportate în fiecare zi către uzina din China, unde a demarat asamblarea noului Ford Mondeo.

În prezent Dacia deţine aproape 10% din exporturile României. În condiţiile în care şi Ford accelerează producţia spre 100.000 de maşini anual, exporturile României ar putea depinde în proporţie de 10-13% anual de cei doi constructori auto.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO