Companii

Forum SAP România: un set mai bun de date este inutil fără o infrastructură de interpretare a acestor date. Criza a separat profesioniştii de „neghină“

Forum SAP România: un set mai bun de date este inutil fără o infrastructură de interpretare a acestor date. Criza a separat profesioniştii de „neghină“

Autor: Andrei Cîrchelan

11.10.2012, 00:06 1330

În toată această perioadă, datorită greutăţilor inerente, companiile şi-au dat seama că trebuie să facă ceva. (...) Cei care au făcut pasul în perioada asta s-au dovedit a fi nişte firme care au luat nişte decizii foarte importante într-o perioadă foarte complicată", a spus Valentin Tomşa, directorul general al SAP România.

Printre segmentele care au arătat interes faţă de tehnologiile de tipul celor oferite de SAP se numără utilităţile, petrolul şi gazele, serviciile, construcţiile şi segmentul mate­rialelor de construcţii, potrivit lui Tomşa.

"De asemenea, în sectorul public încet, încet vedem că lumea începe să perceapă beneficiile unei astfel de soluţii. (...) La nivelul sectorului public este un grad diferit de knowledge. Unii sunt mai evoluaţi, alţii mai puţin evoluaţi, dar în general există o preocupare a sectorului public pentru a eficientiza activitatea", a mai spus repre­zentantul companiei, amintind de Primăria Iaşi şi Primăria Sibiu.

"Sunt două exemple de mod de admi­nistrare a businessului la nivel local. Sunt nişte primării care sunt gestionate compe­titiv, adică la nivel european", a spus Tomşa.

Răspunzând unei întrebări legate de deschiderea pe care o manifestă oamenii de afaceri locali faţă de soluţiile informatice de management, directorul general al SAP Ro­mânia a explicat că după criză s-a putut observa şi în România o schimbare de paradigmă managerială, iar mediul dificil i-a separat pe profesionişti de cei mai puţin profesionişti.

"Pentru sectorul privat criza a repre­zentat o schimbare dramatică în modul de a face business, şi a fost unul dintre elementele cheie care au determinat să se facă business într-un alt mod. Acum sunt pe piaţă nişte companii româneşti foarte puternice, cum ar fi FanCourier, Romstrade, Albalact, Rom­bat şi aşa mai departe, sunt companii care

şi-au dovedit consistenţa, au dovedit că au nişte produse şi nişte servicii sustenabile pe care le cere piaţa, au dovedit că au mana­gement inteligent, nu se mai recurge la descurcăreală. (...) Toate aceste companii au dovedit că se poate şi la noi", a spus Tomşa.

Mai mult, antreprenorii locali cu care SAP România a avut discuţii au dovedit extrem de mult profesionalism şi preocupare. "Dacă până la începutul crizei era destul de multă neghină, acum apele s-au separat. Marea majoritate din ce vedeţi acum e alcătuită din oameni extrem de capabili, care nu pierd vremea", a con­cluzionat oficialul SAP România.

Timo Elliott, SAP: "Pentru multe companii mai mici sau companii dezvoltate mai recent oportunităţile sunt majore pentru trecerea direct la tehnologiile noi".

Invitatul special al forumului SAP România a fost Timo Elliott, un expert mondial în domeniul soluţiilor de business analytics. El a spus într-un interviu acordat ZF că "a avea date mai bune este inutil dacă nu schimbi ceva în afacere, iar transformarea informaţiei în schimbare necesită oameni, şi trebuie să ai oameni care să fie dispuşi să lucreze în moduri diferite". Întrebat despre implementarea soluţiilor de tip SAP în sistemul public, Elliott a explicat că sunt anumite puncte în care sistemul public depăşeşte sistemul privat, cum ar fi indicatorii-cheie ai performanţei.

"În mediul privat, multe companii au profitul ca unic indicator, dar realitatea e mai complexă. Organizaţiile din sectorul public ştiu că treaba lor nu este să producă bani, ci să ofere servicii, şi trebuie să gestioneze balanţa între serviciile oferite, cheltuieli şi alţi factori. Ca atare, aceste organizaţii sunt mai sofisticate în proiecte în care indicatorii-cheie vor fi de ajutor", a spus Elliott.

Gheorghe Răcaru, director de strategie şi dezvoltare al grupului Romstrade, care are afaceri în construcţii, transporturi aeriene şi agri­cultură, a spus că aplicarea soluţiilor SAP pentru grup a însemnat disciplinarea orga­nizaţiei şi "reconstituirea" sa în linii de business adecvate scopului urmărit de companie prin raportările de indicatori stabilite.

"Avem 27 de linii de business în cadrul grupului, dar am găsit indicatori comuni pe care să îi urmărim. Sistemul ne permite să creăm simulări, spre exemplu în cazul preţului biletelor la avion, să devenim pro-activi", a explicat Răcaru. Romstrade are afaceri de circa 400 de milioane de euro pe an.

SAP este unul dintre principalii jucători mondiali în domeniul aplicaţiilor software pentru afaceri.

În iulie 2012, SAP era pe primul loc în materie de capitalizare bursieră în Germania, cu 62,4 miliarde euro. Soluţiile SAP sunt folosite de 85% din cele mai valoroase 100 de brand-uri ale lumii, sau de organizaţii care cumulat asigură 65% din Produsul Intern Brut la nivel mondial.

SAP România a fost înfiinţată în 2002, activitatea fiind concentrată pe vânzări şi marketing, precum şi pe dezvoltarea versiu­nilor localizate ale soluţiilor SAP.

În 2011, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice, filiala locală a grupului german a raportat afaceri de 66,8 milioane de lei şi un profit net de 7,5 milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO