Companii

Francois Fourmont, Dacia: Am epuizat trei cote suplimentare in programul Rabla

Francois Fourmont, Dacia: Am epuizat trei cote suplimentare in programul Rabla

Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia: Un factor care ar permite ca programul sa se deruleze si mai eficient ar fi includerea in etapa viitoare a achizitiilor prin leasing, precum si extinderea programului pentru vehiculele utilitare usoare si pentru persoanele juridice

26.05.2009, 00:00 42

Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piata locala, a comercializat in cadrul primei etape a programului „Rabla" 5.693 de autoturisme, care reprezinta cumulul a trei cote de 1.731 de unitati plus o a patra de 500 de masini, potrivit oficialilor companiei.

In cadrul primei etape a programului REMAT Dacia a beneficiat de o cota initiala de 1.731 de unitati, insa aceasta a fost epuizata intr-un timp foarte scurt, in contextul in care pana in momentul demararii programului Dacia inregistrase deja peste 5.000 de cereri. „Am solicitat Administratiei Fondului de Mediu (AFM) suplimentarea cotei initiale. Spre satisfactia noastra, reactia autoritatilor a fost favorabila, iar flexibilitatea de care responsabilii Ministerului Mediului si ai AFM au dat dovada ne-a permis sa utilizam pana în prezent trei cote suplimentare fata de cea initiala – doua de cate 1 731 de unitati si a treia, de 500 de unitati. Practic, prin intermediul programului Remat Dacia a vandut deja 5 693 de masini", a declarat Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.
Potrivit directorului Dacia, cel mai bine vandut model in cadrul programului a fost Logan berlina, cu aproape 80% din totalul comenzilor, urmat de Logan MCV cu aproximativ 15% si Sandero cu 5%.
„In a doua etapa a programului speram sa vindem la fel de mult ca in cadrul primei etape. Un factor care ar permite ca programul sa se deruleze si mai eficient ar fi includerea in etapa viitoare a achizitiilor prin leasing, precum si extinderea programului pentru vehiculele utilitare usoare si pentru persoanele juridice. Aceasta masura ar permite ca multe societati care detin flote sa beneficieze de acest program", a subliniat Fourmont.
Cresterea cotei Dacia de la 1.731 la inceputul primei etape la aproape 5.700 de masini a fost posibila prin renuntarea de catre dealeri si importatori la o parte din volumul repartizat. Potrivit regulamentului AFM, in etapa a doua a programului „Rabla" vor intra numai dealerii si importatorii care au comercializat mai mult de 80% din cota repartizata de catre Administratia Fondului pentru Mediu. Dealerii au renuntat la o parte din cota pentru ca vanzarile efective sa aiba o pondere mai mare de 80% din cota alocata.
„Multi dealeri au renuntat la cota alocata initial in favoarea celor care si-au epuizat-o, in cazul de fata Dacia, in contextul in care nu au ajuns la 80%. In cazul marcii Suzuki am renuntat la cateva sute de masini, in contextul unei cote initiale de 800 de masini. Pentru Opel si Chevrolet nu am cedat aproape nimic pentru ca ne-am apropiat de cota alocata", a declarat Nicolae Sorescu, directorul general al Radacini, companie care detine sase dealeri auto pentru marcile Opel, Chevrolet, Mazda, Cadillac, Corvette si Hummer.
La o parte din cota initiala au renuntat si Porsche Inter Auto, divizia de retail auto a Porsche Holding, importatorul pe piata locala al marcilor grupului VW-Audi.
„In prima etapa a programului REMAT am avut repartizate o cota de aproximativ 200 de masini. Pana la finele saptamanii trecute, dintre acestea am comercializat 156 de unitati, adica aproape 80%. Sansele sa fi ajuns la 100% pana pe 29 mai erau relativ mici, asa ca am renuntat la restul de 20%", a subliniat Alin Tapalaga, directorul Porsche Inter Auto.
In conditiile in care doar Dacia a atins un nivel de peste 80% din cota repartizata initial in cadrul primei etape, importatorii si dealerii auto au renuntat in total la un numar de 11.899 de autoturisme din totalul de 20.000 de masini, potrivit statisticilor AFM, pentru a se asigura ca participa si in a doua etapa a programului care incepe pe 1 iunie.
Pe locul doi dupa Dacia din punctul de vedere al vanzarilor prin programul „Rabla" s-a clasat Renault-Nissan Romania cu 1.040 de unitati, adica 60% din cota initiala de 1.731 de masini, urmat de Skoda cu 857 de unitati (52% din cota initiala) si Ford cu 609 de autoturisme.
„In cadrul Programului de stimulare a innoirii parcului auto national producatorii validati au eliberat persoanelor fizice 11.520 de note de acceptare", a subliniat Vlad Marcoci, presedintele AFM.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO