Companii

Frigotehnica si-a bugetat afaceri de 60 mil. euro

Frigotehnica si-a bugetat afaceri de 60 mil. euro
25.06.2009, 16:20 142

Grupul de firme Frigotehnica, unul dintre cei mai mari producatori si distribuitori de echipamente frigorifice de pe piata romaneasca, si-a bugetat in acest an o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro, in conditiile in care piata de profil din Romania este estimata la aproape 300 de milioane de euro.

Compania, cu o cota de piata de 79% pe segmentul comercial si 20% in sectorul industrial, potrivit propriilor informatii, estimeaza o cifra de afaceri de 70 de milioane de euro pentru 2010, intentionand ca in urmatorii ani sa se extinda si pe alte piete din regiunea Europei de Est.
Frigotehnica a deschis in urma cu o luna o filiala in Bulgaria, in care a investit circa un milion de euro, iar la sfarsitul lui 2009 intentioneaza sa deschida o reprezentanta si in Ucraina, urmand ca in 2010 sa intre si pe piata din Serbia.
Nicolae Bara, directorul general al Frigotehnica estimeaza ca divizia bulgara a companiei va inregistra o cifra de afaceri de circa 4 milioane de euro in 2009 - dintre care 60% a fost deja realizata - in urma unei colaborari cu lantul de supermarketuri Kaufland.
Producatorul de echipamente frigorifice are in plan in urmatorii ani si intrarea pe alte piete din regiune, printre care Republica Moldova, Albania si Macedonia.
La sfarsitul anului trecut, Frigotehnica a fost preluata de fondul de investitii Balkan Accession Fund (BAF), coordonat de Horia Manda, in urma unei tranzactii de 25 de milioane de euro. BAF detine in prezent 75% din actiunile companiei, restul de 25% din titluri fiind controlate de directorul general al Frigotehnica. Nicolae Bara s-a declarat dispus sa atraga si alti investitori majori in cadrul Frigotehnica, precizand ca este interesat in special de o viitoare colaborare cu Carrier, partenerul american al companiei. Parteneriatul va fi incheiat probabil in 2010, potrivit directorului general.
Pentru 2009, Frigotehnica intentioneaza sa isi extinda reteaua de service-uri si sa puna accent pe specializarea personalului, astfel ca in ultimele doua luni a realizat investitii de circa 850.000 de euro in traininguri si facilitati de mentenanta.
Printre clientii cei mai importanti ai companiei, care comercializeaza si sisteme de aer conditionat, se numara: Metro, Billa, Penny Market, Selgros, Kaufland, Plus, Carrefour, Cora, Inbev, Ursus, Cris Tim, Pizza Hut si KFC.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO