Companii

Fuziuni şi achiziţii. Companiile româneşti fac paşi timizi către pieţele externe prin achiziţii. Comerţul online, FMCG-ul şi serviciile financiare, pe listă

Fuziuni şi achiziţii. Companiile româneşti fac paşi...

Autor: Cristina Rosca

04.04.2016, 21:00 319

„Ca economie nu ai cum să te dezvolţi altfel decât prin dezvoltarea clasei antreprenoriale. Este un pariu pe care trebuie să îl câştigăm noi ca piaţă“, spune avocatul Silviu Stoica, partener în cadrul casei de avocatură Popovici, Niţu, Stoica & Asociaţii.

Cinci companii înregistrate în România au făcut anul trecut achiziţii pe pieţele din regiune, respectiv Ucraina şi Polonia, dar şi pe pieţe dezvoltate din Occident precum Da­ne­marca şi Elveţia, arată datele com­paniei de consul­tanţă fiscală EY. Va­lo­rile acestor achiziţii nu sunt publice, însă indică o tendinţă îm­bu­curătoare, companii cu sediul în România încep să iasă pe pieţele străine.

Printre cumpărători se numără com­pa­nia Dante International care adminis­trează businessul eMag, cel mai mare re­tailer on­line local. În spatele eMag se află ca acţionar majoritar grupul sud-african Naspers, iar ca minoritar este antreprenorul local Iulian Stanciu. Potrivit datelor ZF, sud-africanii au făcut prin intermediul businessului local mai multe achiziţii în regiune şi în Europa pentru că vor să îşi construiască centrul de comandă la Bucureşti, iar managementul eMag se va ocupa de dezvoltarea acestor businessuri. Pe lista tranzacţiilor făcute de Dante Inter­na­ţional se numără preluarea retailerului de fashion online Fashion Days şi cea a ma­ga­zinului online polonez agito.pl. Acesta din ur era în portofoliul Naspers din 2012, însă de anul trecut este coordonat de la Bucureşti şi foloseşte platforma IT a eMag.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO