Companii

Gemisa va extinde reteaua de magazine Optiblu la 100 de unitati

Gemisa va extinde reteaua de magazine Optiblu la 100 de unitati

Dragos Rosca, CEO al Gemisa Investments: "In general, segmentul magazinelor de optica este foarte fragmentat, din cele circa 700-800 de magazine de optica inregistrate la nivel national, mai putin de 100 apartin unor retele sau miniretele, restul fiind afaceri de familie cu 1-2 magazine activand intr-un singur oras."

04.10.2007, 16:13 243

Optical Network, compania care opereaza reteaua de magazine de optica Optiblu, detinuta de fondul de investitii Gemisa Investments, si-a propus ani sa ajunga la peste 100 de magazine in urmatorii trei - patru ani fata de 25 de locatii in prezent.
"Acest lucru va depinde intr-o mare masura de capacitatea de formare si de pregatire a specialistilor de care avem nevoie pentru magazinele noastre, medici olftalmologi, optometristi, opticieni. Practic, singurul impediment pentru o dezvoltare mai rapida il reprezinta lipsa personalului calificat in acest domeniu", a afirmat Dragos Rosca, CEO al Gemisa Investments. Bazele Optiblu au fost puse in 2001, pentru ca prima locatie sa fie deschisa in 2002 in cadrul farmaciilor Sensiblu. La finalul anului 2004, Gemisa Investments a preluat divizia de optica din cadrul Sensiblu, infiintand compania Optical Network.
"Pana in prezent, investitia este de aproximativ 4 milioane de euro, cea mai mare parte fiind directionata catre amenajarea magazinelor, dotarea cu echipamente de specialitate, asigurarea stocurilor de marfa necesare dezvoltarii activitatii si trainingului personalului", a precizat Rosca.
In primele sase luni ale acestui an, Optiblu a inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 mil. euro, in crestere cu 50% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Pentru anul 2007 estimam ca vom realiza o cifra de afaceri de circa 3 milioane de euro, iar pentru anul 2008 obiectivele noastre sunt atingerea unei cifre de afaceri de 5 milioane de euro", a continuat Rosca.
In cadrul vanzarilor companiei, ponderea lentilelor de contact este de 12-15% "in usoara crestere" in fiecare an. Acest procent creste la 20% din produsele cu prescriptie medicala daca sunt exclusi ochelarii de soare.
Potrivit lui Rosca, cresterea afacerii Optiblu este sustinuta de investitiile puternice in reteaua de magazine, la care se adauga cresterea in ansamblu a pietei produselor optice.
"Estimam ca in prezent piata este situata undeva in jurul cifrei de 80-100 milioane de euro si creste anual cu circa 10-15%. Cota de piata a firmei Optical Network este de circa 3-4%", a mai spus Rosca.
In prezent, la nivel national exista doua retele de optica Optinova si Optiblu si inca 4-5 retele mai mici cu activitate regionala si supraregionala.
"In general, segmentul magazinelor de optica este foarte fragmentat, din cele circa 700-800 de magazine de optica inregistrate la nivel national, mai putin de 100 apartin unor retele sau miniretele, restul fiind afaceri de familie cu 1-2 magazine activand intr-un singur oras", a spus Rosca.
Pretul unei perechi de ochelari este de ordinul sutelor de euro, insa variaza de la o locatie la alta. "Sunt locatii situate in zone cu clienti avand venituri ridicate si care au uneori comenzi cu valori ce depasesc 3.000 - 4.000 de lei pentru o pereche de ochelari, in timp ce in alte zone sau orase, valorile unitare sunt mai mici, de 200-300 de lei", spune Rosca.
Potrivit lui Rosca, cererea pe segmentul de lux este in continua crestere, in special pentru ramele din metale scumpe, aur alb, aur galben, platina, inclusiv cu insertii de diamante. Printre ultimele comenzi cu valoare mare centralizate de Optiblu se numara una in valoare de 4.000 de euro.
Fondul de investitii cu capital de risc Gemisa Investments a fost infiintata in octombrie 2004, iar in prezent are in portofoliu companii precum Egibo, Miniblu, Sport Distribution Group, Fleet Management Services, Exigen Plus, Diagnosis sau Geroaslan.


Cine este Gemisa Investments:
Fond de investitii cu capital de risc infiintat in octombrie 2004;

Finantarea initiala a fost de 6 mil. euro, extinsa ulterior la 8 mil. euro;

Portofoliul cuprinde companii precum Egibo (cu marca de retail Gipo), Miniblu, Optical Network (cu marca de retail Optiblu), Sport Distribution Group (cu marcile de retail Diadora si Asics), Fleet Management Services (cu marca comerciala FMS), Oxigen Plus, Diagnosis sau Geroaslan;

Investitiile Gemisa se orienteaza in special pe retail si distributie (55%), servicii medicale (25%), servicii financiare (8%), servicii pentru intreprinderi (5%), servicii media si comunicare (5%);

Cifra de afaceri a companiilor din cadrul grupului a fost la sfarsitul anului 2006 de 14,1 mil. euro, iar pentru sfarsitul acestui an estimarea indica atingerea pragului de 24 mil. euro;

Ultima tranzactie in care a fost implicat a presupus achizitia a 45% din actiunile Centrului Medical Diagnosis.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO