Companii

George Naghi, presedintele Aldis: Intentionam sa renuntam treptat la reteaua proprie de magazine

George Naghi, presedintele Aldis: Intentionam sa renuntam treptat la reteaua proprie de magazine

Click pentru imaginea marita

29.03.2007, 16:33 581

George Naghi, presedintele si actionarul majoritar al companiei Aldis, spune ca intentioneaza sa renunte la reteaua de magazine pe care o detine, pe fondul dezvoltarii puternice a segmentului de retail pe plan local.
"Treptat vom renunta la magazine si ceea ce vom pierde noi se va repartiza in retelele de retail, fiindca numarul marilor lanturi de magazine va creste chiar daca vrem, chiar daca nu vrem, si retailul va ajunge sa ocupe piata care revine acum magazinelor mici", a explicat George Naghi.
Aldis detine o retea de 50 de magazine, cu suprafete de aproximativ 40-50 de metri patrati, atat in Calarasi, unde se afla centrul de productie al companiei, cat si in marile orase ale tarii.
Potrivit presedintelui Aldis, in 2007 ritmul de crestere al pietei va incetini, singurele segmente de piata care isi vor continua cresterea fiind cel al salamurilor crud-uscate, al specialitatilor si al carnii proaspete.
"In domeniul productiei de mezeluri nu vad cresteri spectaculoase anul acesta, noi am fi multumiti sa avem cresteri la nivelul celor de anul trecut, insa sigur vom avea cresteri pe segmentul pe care ne dezvoltam in prezent, in sacrificarea animalelor, transarea si vanzarea carnii sub stare proaspata", a declarat reprezentantul Aldis.
Compania asteapta anul acesta o crestere de aproximativ 50% pe segmentul de carne proaspata, in conditiile in care anul trecut acest segment nu reprezenta nici 3% din ponderea desfacerii carnii proaspete in comparatie cu productia de mezeluri.
"Avem avantaj ca avem abator propriu, iar animalul sacrificat astazi deja maine ajunge in sala de transare si poate chiar seara ajunge in magazin. Anul trecut a fost primul an cand am intrat pe piata cu carnea refrigerata, acum deja ne-am consolidat si speram sa creasca cu aproximativ 50% acest segment", a spus Naghi.
Potrivit presedintelui Aldis, conceptia consumatorului roman s-a schimbat in ultimii ani, acesta preferand in prezent produse mai scumpe dar de calitate.
"Ponderea specialitatilor si a salamurilor crud-uscate, produse situate pe segmentul premium, a crescut cu cel putin 20%in ultimii doi ani", a explicat reprezentantul Aldis.
Cele mai bine vandute produse ale companiei sunt salamul de sunca taranesc, salamul banatean pe segmentul produselor crud-uscate, rulada de pui Alina si jambonul de post pe segmentul de specialitati si micii pe segmentul de carne proaspata.
Aldis a investit recent in construirea unei sectii de ready meal (alimente gata preparate) si intr-o sectie de carne de vanat.
"Gama de ready meal va avea aproximativ 30 de produse. Deocamdata am realizat doar constructia. Urmeaza sa mai investim 4 sau 5 milioane de euro in utilaje", a spus Naghi.
Aldis a finalizat recent un program Sapard de 4 milioane de euro destinat construirii unei noi unitati de productie de salamuri crud-uscate.
"In luna aceasta se pune in functiune investitia facuta anul trecut, de salamuri crud-uscate, de salam de Sibiu. In trecut am avut o capacitate limitata si era imposibil sa livram la nivelul comertului", a declarat George Naghi.
Capacitatea noii sectii de salamuri crud-uscate este de aproximativ 20 de tone pe zi, in conditiile in care media de productie a companiei Aldis este de aproximativ 100 de tone pe zi.
Suma totala investita de Aldis anul trecut s-a ridicat la 10 milioane de euro, investitiile fiind directionate in retehnologizarea fabricii, in achizitionarea de utilaje noi, in modernizarea spatiilor de productie si a fermelor de zootehnie.
In 2007, investitiile se vor ridica la aproximativ 15 milioane de euro si vor fi directionate in primul rand spre protectia mediului si zootehnie.
"Realizam in primul rand o statie de epurare. In prezent complexul este racordat la canalizarea orasului, dar vom realiza o statie de epurare a apelor uzate, care costa in jur de
1 mil. euro. Restul de bani vor fi alocati foarte putin in retehnologizare, deoarece mai toate utilajele sunt noi si mai mult in zootehnie, in cresterea de oi si vita, si in cultivarea pamantului, in agricultura", a explicat presedintele Aldis.
Aldis detine aproximativ 1.000 de hectare de teren arabil pentru cultivarea furajelor, luate in concesiune de la ADS (agentia domeniilor statului) pentru cultivarea de furaje pentru animale.
"Este posibil sa mai achizitionam niste terenuri, dar nu se stie sigur, deoarece va fi vorba de o licitatie. Incercam sa inchidem un lant, sa cultivam furaje, sa crestem animale, sa le sacrificam in abatorul propriu, sa producem mezeluri, pe care tot noi sa le distribuim", a spus Naghi.
Pe domeniul de zootehnie, Aldis intentioneaza sa construiasca grajduri noi, dorind sa se axeze pe cresterea de oaie si de vita.
"Nu cred ca vom investi in cresterea porcilor, deoarece consider ca piata e ocupata deja de alte firme care s-au specializat deja in domeniul asta. Consideram ca porc se gaseste si pe plan national si din import, insa in curand se va crea un gol de carne de vita si oaie pe piata. Acest gol vrem sa il completam noi", a spus reprezentantul Aldis. Potrivit lui Naghi, Aldis are o cota de piata de 18% si a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 81 de milioane de euro si un profit brut de 5,7 milioane de euro, in crestere cu circa 30% fata de anul precedent.
Recent, concurentul principal al companiei Aldis, Cris Tim, a declarat ca in lipsa posibilitatilor de a se dezvolta prin forte proprii va lua in considerare alierea cu un investitor strain sau chiar listarea la bursa.
"Noi ne-am propus sa ramanem o afacere de familie. Nu vrem nici sa ne listam la bursa, nici sa ne asociem cu investitori de afara. Intr-adevar asocierea unui investitor de afara creeaza o anumita siguranta, dar modul de administrare al afacerii este mult mai lent. Parerea mea este ca ne miscam mai usor, suntem mai flexibili si putem sa ne dezvoltam pe piata exact asa cum suntem", a spus Naghi.
Principalii jucatori din piata preparatelor din carne sunt Cris Tim, Aldis, Angst, Caroli, Tabco-Campofrio si Elit Cugir.

Aldis mentine ritmul de crestere

Are o capacitate de productie de 100 de tone pe zi si aproximativ 1.000 de angajati;
A inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 81 mil. euro, in crestere cu 30% fata de 2005 si estimeaza mentinerea cresterii si anul acesta.
Va dezvolta anul acesta o sectie pentru produse crud-uscate, o sectie de ready meal si una de carne de vanat;
Vanzarile de carne proaspata vor inregistra o crestere de 50% comparativ cu anul trecut.



Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO