Companii

Germanii de la Miele vor peste 10% din piaţă cu maşini de spălat de 1.000 de euro

Germanii de la Miele vor peste 10% din piaţă cu maşini de spălat de 1.000 de euro

Autor: Mihaela Popescu

21.09.2010, 23:59 896

"În Europa avem peste 13% din piaţa electrocasnicelor şi suntsigur că vom ajunge la o cotă de peste 10% şi în România în cinciani. Clienţii pe care ne bazăm în viitor sunt oameni cu o educaţiebună care văd achi­zi­ţia unei aparaturi electrocasnice ca pe oinvestiţie", a declarat Stavros Politis, Export Manager Miele peregiunea Europei de Sud-Est.
România este a doua mare piaţă de desfacere din regiune pentruproducătorul german, deşi subsidiara locală a avut anul trecutvânzări de doar 2 mil. euro pe o piaţă estimată la 400-500 mil.euro.

Electrocasnicele premium sunt încă un segment de nişă în comerţ,jucătorii mai vechi din această piaţă având rulaje mai mici de 15mil. euro. De exemplu, Franke, cel mai mare jucător pe segmentulelectrocasnicelor premium pentru bucătărie, a raportat afaceri de11 mil. euro pe 2009.
O altă companie de profil, Baumatic, activă din 2009 în România,estimează piaţa locală a electrocasnicelor încorporabile (care esteun segment din piaţa premium) la aproximativ 30 mil. euro lanivelul lui 2010.
Miele a început ofensiva în retailul românesc în anul 2007, când adeschis un showroom în Otopeni, lângă Bucureşti. Produselecompaniei se vând în prezent la preţuri de 4-5 ori mai mari decâtelectro­cas­nicele mainstream (cu un preţ mediu şi cu funcţii debază). Astfel, cea mai ieftină ma­şină de spălat rufe Miele sevinde în showroomul companiei cu 1.000 de euro, iar cel mai ieftinaspirator are preţul de 900 de lei (210 euro).

Au dus 2.700 de electrocasnice în complexul de lux allui Ţiriac
Cei mai mari clienţi ai Miele la nivel local au fost până acumlanţul de restaurante McDonald's şi complexul rezidenţial de luxStejarii de lângă Capitală dezvoltat de o companie a omului deafaceri Ion Ţiriac. Reprezentanţii producătorului german auprecizat că dezvoltatorul proiectului a comandat circa 2.700 deelectrocasnice Miele pentru echiparea celor peste 300 deapartamente din complex.
Piaţa electrocasnicelor mari, dominată de vânzările de frigidere şimaşini de spălat, a înregistrat o scădere de 37% în 2009 faţă deanul anterior, ajungând la 334 mil. euro, potrivit unui studiu alcompaniei de cercetare a pieţei GfK. Acesta mai arată că româniis-au orientat anul trecut spre produse cu caracteristici tehnicemai puţin avansate şi implicit mai ieftine. "În acest moment seîntrevede un trend pozitiv pe piaţa locală a electrocasnicelor în2011. Noi vrem să ne creştem vânzările anul viitor şi vom miza încontinuare pe creşterea numărului parteneriatelor Miele curetailerii specializaţi", a spus Spyros Stathis, Regional ExportManager la Miele.
Germanii au tatonat piaţa locală încă din 2006, iar anul trecut aufinalizat o in­vestiţie de 24 mil. euro în construcţia unei fabricide componente electronice pentru pro­dusele Miele în parculindustrial Fel­dioara. Producţia locală deserveşte fabricilecom­paniei din Germania, unde sunt asamblate toate electrocasniceleMiele.

De ce văd germanii încă o piaţă atractivă înRomânia?

"Toată Europa era cu ochii pe România înainte de 2008. Sigur căacum am intrat într-o nouă etapă, în care lucurile se mişcă într-unritm încetinit, însă România rămâne o piaţă de dimensiuni mari", acomentat Stathis. Raportat la cele 22 de milioane de locuitori,gradul de echipare al gospodăriilor rămâne încă mult mai scăzutfaţă de media europeană. Spre exemplu, în România, şapte gospodăriidin zece sunt dotate cu maşini de spălat şi doar patru au combinăfrigorifică. Singurul produs care se regăseşte în toategospodăriile este televizorul, 3 din 10 familii preferând chiar săachiziţioneze două produse pentru aceeaşi casă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO