Grupul industrial german ThyssenKrupp estimează că afacerileconsolidate din România se vor menţine în acest an la aproximativ200 de milioane de euro, segmentele cu ponderea cea mai ridicatăfiind producţia de amortizoare pentru industria auto, comerţul cuproduse metalurgice şi livrarea de ascensoare.
ThyssenKrupp este prezent în România atât prin companii proprii,cât şi prin diverse parteneriate încheiate cu jucători locali,activitatea fiind defalcată în cinci sectoare, respectiv producţie,servicii industriale, achiziţii, distribuţie şi proiectare.
Pe segmentul producţiei, grupul german activează în Româniaprin compania Thyssenkrupp Bilstein Compa, care produce la Sibiuamortizoare pentru industria auto, printre clienţi fiind mărcileMercedes, Jaguar, BMW sau Smart. Firma este controlată deThyssenKrupp, iar acţionarul minoritar este Compa Sibiu (CMP).Marinescu a precizat că firma activă pe segmentul serviciilor DSURomânia va fi închisă, în condiţiile finalizării contractului deprocesare a zgurii încheiat cu ArcelorMittal Galaţi. El a adăugatcă această activitate nu a fost "extrem de profitabilă" pentruThyssenKrupp.
Grupul german activează în domeniul distribuţiei prin companiileThyssekKrupp Materials România, distribuitor de produse metalurgicepentru consumatorii industriali şi companiile de construcţii,furnizorul de ascensoare ThyssenKrupp Elevator România şiThyssenKrupp Sisteme pentru Construcţii, care comercializează,printre altele, panouri sandwich, tablă cutată şi învelitori.
ThyssekKrupp Materials România are depozite la Cluj, Timişoaraşi Bucureşti, în spaţii închiriate, şi intenţionează să-şi extindăîn acest an operaţiunile şi în zona Moldovei, potrivit surseicitate. Pe partea de proiectare, grupul oferă soluţii de inginerieîn domeniul ascensoarelor, iar prin segmentul de achiziţiiThyssenKrupp vizează încheierea de parteneriate cu firme româneştipentru producţia de componente şi utilaje necesare companiilor dinconcern. Printre partenerii ThyssenKrupp se numără Griro, DoosanIMGB sau Comelf (CMF).
Grupul german are parteneriate cu firme din România şi pentrufurnizarea de soluţii în domeniul infrastructurii sau feroviar.
Marinescu a afirmat că ThyssenKrupp nu intenţionează înprezent să deruleze în România investiţii noi în producţie, dareste implicat în discuţii pentru preluarea de jucători. Întrebatcum estimează evoluţia din acest an a sectorului de construcţii,prioritar pentru operaţiunile grupului, Marinescu a răspuns căpiaţa este într-o uşoară revenire. "Piaţa va fi pe plus în 2011faţă de anul trecut, susţinută de segmentul lucrărilor deinfrastructură", a afirmat el. Reprezentantul ThyssenKrupp aadăugat că principala măsură pe care ar trebui să o apliceautorităţile pentru susţinerea pieţei este plata datoriilor cătreconstructori.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels