Companii

Gloria Jean's deschide sase cafenele ca sa-si asigure un avans de 20% al vanzarilor

Gloria Jean's deschide sase cafenele ca sa-si asigure un avans de 20% al vanzarilor

Investitia intr-o cafenea variaza intre 120.000 de euro si 170.000 de euro, in functie de suprafata

21.05.2009, 00:00 350

Reteaua de cafenele Gloria Jean's Coffees, adusa in franciza de compania Gourmet Products Servicii, se va extinde anul acesta cu alte sase unitati pentru a-si asigura o crestere de 20%, in contextual in care in ultima jumatate de an s-a schimbat comportamentul de consum, aducand o scadere a vanzarilor de pana la 15% in anumite zone.

"Investitia intr-o cafenea variaza intre 120.000 de euro si 170.000 de euro, in functie de suprafata. Vor fi deschise in franciza cafenele in Braila, Focsani si Bacau, iar in Capitala vom mai intra in trei spatii, doua in centre comerciale si una stradal, pentru ca numai asa ne putem mentine pe crestere", a declarat pentru ZF Radu Marinescu, general manager al Gloria Jean's Coffees. In Bucuresti compania va merge in Cotroceni Park, Cocor Luxury Store si intr-o zona centrala pe care deocamdata nu a dezvaluit-o.
In 2005, cand a fost deschisa prima cafenea in centrul comercial Plaza Romania, nicio alta companie nu mai lansase conceptul de self service - take away cu care a intrat Gloria Jean's Coffees, fapt pentru care conducerea a inceput sa serveasca cafeaua in cesti de portelan. "Piata nu era pregatita pentru acest concept. In urmatoarele cafenele am renuntat la chelneri si la portelan si ne-am dat seama ca nu a fost un refuz din partea consumatorilor. Asta ne-a facut ca dupa un an sa facem o reproiectare a spatiului din Plaza Romania, sa aducem noul concept si in plus sa scapam de costurile pe care ni le aducea table-service-ul", isi aminteste Marinescu. Potrivit conducerii companiei, in doua luni de la schimbarea conceptului, vanzarile au crescut cu 86%.
A doua schimbare de strategie a venit in momentul in care a deschis prima cafenea stradala. Timp de cinci ani, Marinescu a spus ca nu este momentul sa deschida o cafenea altundeva decat in centrele comerciale. Cu toate acestea, dublarea in cinci luni a cifrei de afaceri pentru unitatea deschisa la parterul hotelului Tulip Inn Bucharest City in ianuarie anul acesta l-a facut sa-si schimbe planul, iar anul acesta o a doua cafenea va fi deschisa stradal.
"Pana acum chiriile au fost foarte mari. Cata cafea sa vinzi ca sa acoperi o chirie de 20.000 de euro cat cereau proprietarii pentru un spatiu in care sa deschid Gloria Jean's Coffees? Acum ofertele vin una dupa alta", anunta Marinescu. Suprafata unei cafenele sub brandul australian variaza de la 80 de metri patrati pana la 150 de metri patrati, lunar in cele cinci cafenele din Bucuresti intrand 40.000 de clienti.
Gloria Jean's Coffees a incheiat anul trecut cu vanzari de 1,8 mil. euro, in 2009 urmand sa ruleze aproximativ 2,1 mil. euro. Compania concureaza cu Starbucks, Costa Coffee sau Tempo Cafe.
 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO