Companii

Golden Tulip mizeaza pe 11 hoteluri afiliate anul viitor

04.12.2008, 16:05 81

Lantul hotelier Golden Tulip, care a afiliat pana in prezent sase unitati pe piata locala - trei in Capitala si cate unul in Cluj, Sibiu si Mamaia, vizeaza deschiderea a inca cinci hoteluri in 2009.

"Cele trei unitati pe care urma sa le deschidem in acest an au fost amanate pentru primavara anului 2009 pentru ca nu au fost finalizate lucrarile. Este vorba de Golden Tulip Palladium din Capitala, Golden Tulip Ana din Cluj si Tulip Inn Moeciu", a spus Paul Marasoiu, director regional Golden Tulip pentru Europa de Est.
Golden Tulip Palladium va fi dezvoltat de Nord Group in urma unei investitii anuntate de reprezentantii companiei de 12 milioane de euro, Golden Tulip Ana Cluj va fi dezvoltat de Ana Oil si presupune o investitie de 10 milioane de euro, in timp ce hotelul de la Moeciu este in proprietatea grupului Eurolines.
In legatura cu celelalte doua hoteluri care urmeaza sa fie deschise sub franciza Golden Tulip anul viitor, Marasoiu nu a precizat cu exactitate in ce orase din tara vor fi acestea.
"Ne concentram pe extinderea retelei Golden Tulip in Iasi, Satu Mare, Deva, Arad, Timisoara si Brasov, cu precadere hoteluri care vor fi afiliate la brandul Golden Tulip de patru stele", a precizat Marasoiu, care a adaugat ca intentioneaza sa afilieze pana in 2011 si un hotel de cinci stele, care va fi in afara Capitalei.
Pe segmentul de cinci stele compania opereaza brandul Royal Tulip, in timp ce Golden Tulip este clasificat la patru stele, iar Tulip Inn la trei stele.
Golden Tulip este unul dintre cele mai exinse lanturi straine din Romania alaturi de Best Western si Wyndham (cu branduri precum Ramada si Howard Johnson).
In pofida crizei, acestea nu au anuntat reducerea numarului de afilieri, numarul de hoteluri Ramada urmand sa ajunga la sapte pana la sfarsitul acestui an si la 12 unitati pana in 2010, in timp ce numarul de unitati Best Western se ridica deja la 12 hoteluri.
"Toate negocierile si evolutia discutiilor se afla in grafic, pana in acest moment nefiind afectate perspectivele de extindere in Romania, Bulgaria, Ungaria, Slovenia si Muntenegru, unde avem in evaluare proiecte. Putem vorbi de o relativa incetinire a ritmului, dar in niciun caz de blocare", a mai spus Marasoiu, care a precizat ca cel mai afectat segment va fi si cel mai slab reprezentat in Romania, adica turismul de leisure.
"Segmentul afectat este cel care oricum reprezinta un procent extrem de redus din total, respectiv "incoming leisure". Componenta determinata de nevoi de calatorie pentru afaceri va ramane sursa principala de venituri in domeniul hotelier urban. Cu exceptia primului trimestru 2009, consider ca nu vom asista la o scadere vizibila a segmentului business", a adaugat Marasoiu.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO