Companii

Grecii de la Sephora au doua milioane de euro pentru patru magazine de cosmetice

17.03.2010, 23:12 352

Sephora Marinopoulos, compania greaca care detine si opereaza lanivel local lantul de magazine de cosmetice multibrand Sephora, vadeschide anul acesta inca patru magazine, urmand sa ajunga la 23 deunitati, in urma unor investitii de aproape doua milioane deeuro.

"Dupa magazinul din Sun Plaza, vom mai deschide la sfarsitul luimartie o unitate in Arad. Pana la finalul anului mai avemprogramate inca doua-trei unitati, dar dezvoltarea retelei Sephoradepinde foarte mult de factorii externi, daca nu se mai amanaproiecte anuntate cu care am semnat deja", a declarat pentru ZFCristina Marin, brand manager al Sephora.

Investitia medie intr-un magazin Sephora, care se intinde pe osuprafata de 250 de metri patrati, ajunge la circa 450.000 de euro,ceea ce inseamna ca pentru 2010 compania si-a bugetat investitii deaproximativ doua milioane de euro.

Compania a rulat in 2008 afaceri de 23,6 milioane de euro (86,9mil. lei), in crestere cu 35% fata de anul anterior, cand a atinsun nivel al cifrei de afaceri de 17,4 milioane de euro (58,1 mil.lei). Tot la nivelul acelui an, profitul a ajuns la doua milioanede euro (7,6 mil. lei), fata de 1,9 milioane de euro (6,5 mil. lei)in 2007.

Anul trecut, compania a deschis doar trei unitati, toate incentre comerciale din Capitala, in Grand Arena, in Miliatri si inAFI Palace Cotroceni.

"In 2009 am fost nevoiti sa reducem numarul de magazineplanificate pentru deschidere, intrucat multe proiecte s-au amanatsau chiar anulat", spune Marin, care asigura ca situatia dificiladin Grecia nu afecteaza in niciun fel planurile SephoraMarinopoulos Romania, care "se pliaza pe profilul pieteilocale".

Compania, care si-a axat extinderea in ultimii ani pe centrelecomerciale, din lipsa unor spatii stradale adecvate, realizeazapeste 50% din vanzari din produsele de parfumerie.

Compania are circa 250 de angajati, iar pentru cele patrumagazine ar mai putea angaja aproximativ 40 de persoane.

Cu cine se bate Sephora

Pe piata cosmeticelor premium din Romania, Sephora, principalaretea europeana de distributie a produselor de infrumusetare,formata in urma asocierii grupului elen Marinopoulos cu Sephora, odivizie a LVMH (Louis Vuitton-Moët & Chandon-Henessy),concureaza cu magazinele Ina Center, dar si cu parfumeriile de luxMadison si Beautik Haute Parfumerie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO