Grigoriu a intrat in afacerea de marketing digital Kinecto

28 oct 2008 Autor: Victor Kapra

Grigoriu a intrat in afacerea de marketing digital Kinecto

Dragos Grigoriu (foto dreapta) si Radu Ionescu apreciaza ca prin aceasta operatiune valoarea companiei depaseste 5 mil. euro.

Dragos Grigoriu, fondatorul agentiei de publicitate Tempo, a incheiat un parteneriat cu Radu Ionescu, fondatorul companiei de comunicare digitala Kinecto, in urma caruia fiecare detine cate 50% din Kinecto.

Cei doi antreprenori apreciaza ca prin aceasta operatiune valoarea companiei depaseste 5 mil. euro.
"Impreuna valoram mai mult decat separat. Unim doua forme complementare si compatibile de energie creativa, iar asta a fost atat de evident, incat negocierile pentru acest parteneriat nu au durat mai mult de o ora", a explicat Dragos Grigoriu.
Veniturile din consultanta in comunicare digitala ale Kinecto si Tempo sunt bugetate pentru acest an la 1 million de euro, dintr-o piata de publicitate online estimata anul acesta intre 12 si 20 mil. euro. Printre clientii Kinecto se numara MBA Romano-Canadian, L'Oreal, Garnier, Bancpost, Lipton, Piraeus Bank, Tiriac Imobiliare (Residenz, Stejarii). Agentia a fost fondata in 2002 si are 23 de angajati.
Compania isi va pastra numele Kinecto si il va avea ca manager general tot pe Radu Ionescu, fondatorul sau, fost ziarist la ZF in urma cu noua ani. Aceasta corespunde modelului de business al grupului Tempo, care este unul bazat pe o structura de parteneriat, in managementul companiilor specializate din cadrul grupului fiind cooptati antreprenori.
Experienta a aratat ca este dificil ca o agentie interactiva independenta sa fie integrata intr-o campanie in care celelalte medii - print, tv, outdoor - intra in grija altor companii. In urma parteneriatului cu Tempo, vom merge impreuna la clienti, va exista o sinergie perfecta in campanii si astfel eficienta va creste semnificativ", spune Radu Ionescu.
Printre clientii Tempo se afla Orange, Posta Romana, Raiffeisen Bank, Mercedes-Benz, Tuborg Romania, Baneasa Investments. 
Principalii competitori ai Kinecto pe piata promovarii online sunt WebStyler, iLeo, Greenpixel si MRM.
"Chiar daca e criza, perspectivele domeniului in care activeaza Kinecto sunt interesante; in cazul unor producatori FMCG (bunuri de larg consum) de pilda, proportia promovarii online ar trebui sa creasca in Romania de la 1,5% la 10%, conform cererilor de la sediile centrale", este de parere Ionescu.
La randul sau, Dragos Grigoriu afirma ca: "Putem privi criza financiara de acum ca pe o oportunitate fantastica. In conditiile in care 'zgomotul' clientilor mari se reduce, criza e o oportunitate pentru 'challenger brands' sa se auda mai bine". 
"Criza trebuie privita creativ, in niciun caz pe baza regulilor din 1929 si nu neaparat prin concedieri. De pilda, Tempo va mai angaja pana la sfarsitul anului cel putin 20 de creativi astfel incat sa ajungem la un total de 180", a declarat el.
Dragos Grigoriu a realizat in septembrie anul acesta cea mai mare tranzactie de pana acum de pe piata de publicitate, prin vanzarea diviziei de media grupului britanic Aegis, pentru o valoare ce depaseste 20 de milioane de euro, conform unor surse apropiate tranzactiei. Tranzactia se intinde pe mai multi ani, valoarea ei depinzand de rezultatele financiare din fiecare an.
Grigoriu, unul dintre numele cele mai cunoscute din publicitatea romaneasca, a ramas proprietar pe celelalte divizii ale Tempo (creatie, organizare de evenimente, marketing digital, grafic design, public relations, strategie) care vor fi reunite intr-un singur grup. El spune ca va dezvolta acest grup astfel incat peste 4-5 ani sa ajunga la o valoare de 70-90 de milioane de euro.
 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 29.10.2008

 
Cuvinte cheie:
Dragos Grigoriu
, marketing digital
, Kinecto
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide