Companii

Grupul Agricola Bacău a avut anul trecut afaceri de peste 683 mil. lei, plus 5%

Grupul Agricola Bacău a avut anul trecut afaceri de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

23.02.2018, 14:19 518

Grupul de firme Agricola din Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cărnii, a avut anul trecut o cifră de afaceri totală de de 683 mil. lei, cu 5,31% mai mare decât cea înregistrată anul precedent, în condiţiile în care în cursul anului 2016 grupul a făcut exit din businessurile GA-Nutriţie Animală SA şi Suinprod SA.

Cea mai mare companie din grup, Agricola Internaţional, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 401 mil. lei, în creştere cu 3,6% faţă de anul precedent.

„Performanţa economică a companiei a fost în anul 2017 rezultatul unei execuţii bune în operaţional, cu creşteri în vânzarea produselor diferenţiatoare (Puiul Fericit) şi a produselor cu valoare adăugată mai mare, iar menţinerea preţurilor principalelor resurse la niveluri rezonabile a ajutat la rândul său. Toate acestea au condus la o uşoară apreciere a preţului mediu la produsele noastre. Vânzările Agricola de carne de pui au crescut aşadar şi ca volume, dar în special prin creşterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare susţinute de un brand puternic şi campanii de promovare inspirate”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola.

Vânzările de carne de pasăre ale companiei Agricola Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult faţă de anul precedent (41.265 tone) şi cu 6,2% în valoare, în condiţiile unei uşoare creşteri a preţului mediu.

Toate celelalte companii ale grupului, respectiv toate categoriile de produse Agricola au înregistrat creşteri în 2017.

Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA), cifra de afaceri a fost de 124,8 mil. lei, cu 2,5% mai mare decât în 2016 (creşterea reală ar fi de 10,5%, dacă se iau în calcul, începând cu iunie 2016, efectele aplicării Legii 321, prin care off-urile de vânzări se exclud din cifra de afaceri începând cu acea dată).

Evoluţia este susţinută prin rezultatele - pentru al noulea an consecutiv – obţinute de salamurile crud-uscate Agricola, care au înregistrat anul trecut o creştere valorică a vânzărilor de 9,1%, respectiv o creştere de 6% în volume. De asemenea, anul trecut au crescut vânzările valorice ale preparatelor fiert-afumate cu 20,5%, respectiv 15% în volum.

„Ne consolidăm poziţia de lideri de piaţă în România la categoria salamurilor crud-uscate. Brandul Agricola este lider pe segmentul de crude uscate şi lider detaşat pentru cel mai cunoscut produs premium din România: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piaţa internă.”, a declarat Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din grupul de firme Agricola ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2017 faţă de anul precedent vânzări mai mari cu cu aproape 21%, în condiţiile unei creşteri a volumelor comercializate de 15%. „Creştem sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta vom face o investiţie ce depăşeşte 4 milioane euro într-o nouă linie de producţie”, a precizat preşedintele Agricola.

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creştere cu 21% a cifrei de afaceri în 2017. (69,405 mil. ouă vândute). 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO