Companii

Grupul Agricola şi-a majorat businessul cu 6% în primul semestru

Grupul Agricola şi-a majorat businessul cu 6% în primul...

Autor: Roxana Rosu

21.07.2017, 00:04 180

Grupul Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa pro­ce­să­rii cărnii, a înregistrat în primul se­mes­tru al anului o cifră de afaceri de 322 mil. lei, în creştere cu 6%, evo­luţie susţinută de vânzările tuturor com­pa­niilor din grup care realizează şi co­mer­cializează produ­se sub brandul Agri­cola, cu excepţia operatorului re­ţelei de magazine, care a anunţat o dimi­nua­re a afacerilor.

Astfel, Agricola Ma­gazine SRL (reţeaua de magazine Agricola) a avut în primele şase luni o cifră de afaceri cu 8,79% mai mică decât anul trecut.

Cifra de afaceri a gru­pului nu mai include şi off-urile de vân­zări, potrivit legislaţiei aplicabile din 2017. Procentul de creştere a fost calculat în raport cu cifra de afaceri din primele 6 luni din 2016, din care au fost scăzute off-urile de vânzări (discount plătit ulterior pe anumite criterii de performanţă în achizitii), care la acea vreme se înre­gis­trau, conform legii, la cheltuieli.

Agricola Internaţional, cea mai im­por­tantă companie a grupului, în care sunt integrate lanţul de producţie a cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înre­gistrat la 6 luni o cifră de afaceri si­mi­lară celei realizate anul trecut, de 194 mil. lei.

„Cifra de afaceri se menţine la ni­velul anului trecut, în special din cauza di­minuării vânzărilor de furaje către terţi. Vân­zările de carne de pui sunt în sta­ţio­nare din punctul de vedere al volu­me­lor (21.200 tone), dar în creştere cu 5,56% din punct de vedere valoric com­parativ cu perioada similară din 2016, pe fondul ob­ţinerii unui preţ mediu mai bun la car­nea de pasăre, datorat structurii de vânzare (mai multe produ­se diferenţia­toa­re - Pui Fericit, Pui Familist, Pui Antistres) şi pieselor din carne de pui cu va­loa­re adăugată mare (tranşate, dez­osa­te, gama Uşor de Gătit ş.a.)“, a declarat Gri­gore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

În acelaşi timp, afacerile companiei Salbac au crescut cu 10%, la 55,6 mil. lei, în condiţiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înre­gis­trat o creştere de 7% în va­loare, respectiv 5% în volum. În acelaşi timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregis­trează o creştere a volumelor de 16,5%, respectiv o creştere valorică de aproape 19%.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 18,75% (20,341 mil. lei). Vânzările acestor produse au înregistrat o creştere în volume de 7%, în special din exporturi în ţările UE.

De asemenea, vânzările Avicola Lumina–Constanţa s-au majorat cu 0,5%, la 30 milioane de ouă, respectiv cu 18% în valoare, ca urmare a revenirii preţului mediu al acestui produs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO