Profesii

“Poziţiile pentru tineri sunt mai uşor de ocupat, la cele care necesită experienţă întâlnim dificultăţi”

“Poziţiile pentru tineri sunt mai uşor de ocupat, la...

Autor: Mihaela Pascari

14.10.2016, 18:35 818

Grupul Renault, care are în prezent peste 16.000 de angajaţi în România, a scos la bătaie 300 de poziţii deschise. Compania caută specialişti cu experienţă de minimum doi ani în activitatea de inginerie, supply chain şi post-vânzare. De asemenea, Grupul are deschise oportunităţi în domeniu fabricaţiei şi al activităţilor suport, financiar şi achiziţii.

“Dintre cele 300 de posturi pe care le avem, circa 90- 95% sunt bazate pe studii superioare tehnice, pe inginerie. Posturile sunt atât  pentru activitatea de inginerie, aceasta înseamnă proiectare, calcul, teste, cât şi pentru activitatea de servicii, fie că vorbim de logistică sau de studii de piaţă”, a spus Irina Trifu, responsabil pentru relaţia cu universităţile şi HR business partner în cadrul Renault Technologie Roumaine.

Grupul Renault România este prezent cu stand la cel mai mare târg de carieră la nivel naţional, Angajatori de TOP, ediţia de toamnă (Bucureşti, 14-15 octombrie) care se desfăşoară la Sala Palatului.

Printre poziţiile pe care le-a pus grupul Renault la dispoziţiia candidaţilor care vor vizita în cele două zile evenimentul de carieră sunt atât joburi pentru care este nevoie de candidaţi cu experienţă în inginerie, cât şi în servicii, iar în unele cazuri în producţie, toate însă au la bază absolvirea unor studii superioare.

De asemenea, cunoaşterea limbii engleze este obligatorie pentru cei care vor candida, iar unele poziţii necesită cunoaşterea limbii franceze.

Legat de dificultatea de a recruta ingineri, Irina Trifu spune că poziţiile pentru tineri sunt mai uşor de ocupat, pe când pentru cele care necesită candidaţi cu experienţă sunt mai greu de găsit candidaţi potriviţi.

“Dacă le împărţim în entry level şi cei cu experienţă, atunci poziţiile de entry-level  sunt  mai uşor de acoperit, pentru că la ei este vorba de stagiul de practică. Îi luăm din faculate, iar la sfârşitul programului pe cei buni îi integrezi in companie. Dacă ne referim la profile mai complexe, atunci este mai dificil de acoperit astfel de poziţii.  Pentru că este profilul complex: ingineri, experienţă în producţie, limbi străine, disponibilitatea  de deplasare”, a explicat Irina Trifu.

În ceea ce priveşte ofertele pentru studenţi şi masteranzi, aceştia au la dispoziţie stagii de practică în cadrul grupului, iar ulterior pot deveni angajaţii Renault România, după încheierea stagiului de practică. De exemplu, în ultimii 14 ani, 1.800 de studenţi şi masteranzi din România au avut şansa să parcurgă printr-un stagiu de practică din cadrul Renault, iar 33% dintre ei au fost angajaţi în urma încheierii programelor de practică.

“Sunt joburi  atât pentru persoane care au experienţă, cât şi pentru tineri absolvenţi. Pentru studenţi şi masteranţi venim cu oferte de stagii de practică. Cei care participă, vin la noi şi parcurg câte 3-6 luni de practică, iar la sfârşit vedem dacă putem continua colaborarea printr-o ofertă de angajare”, a mai spus Irina Trifu.

În ceea ce priveşte calitatea tinerilor absolvenţi ieşiţi în piaţa muncii, Irina Trifan spune că aceştia trebuie să parcurgă mai multe experienţe practice în timpul facultăţii, pentru a se familiariza cu mediul de business dar şi responsabilităţile pe care le vor avea ulterior la job.

“Sunt absolvenţi care sunt  foarte bine pregătiţi, această pregătire o au pentru că pe lângă toarte informaţiile  care le adună mergând la facultate, mai adună din propria iniţiativă şi din pasiune, doar în felul acesta au  un bagaj complet.  Dacă au cunoştinţele din facultate, pasiune şi un stagiu desfăşurat atunci este şi mai bine”, a mai spus Irina Trifu.

Automobile Dacia, parte a grupului Renault, a avut o cifră de afaceri de 19,1 miliarde de lei anul trecut, în creştere cu 2% faţă de anul anterior, fiind cea mai mare companie din România după valoarea vânzărilor.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO