Companii

Gucci a scos celebra Brasserie din Hilton?

10.06.2010, 00:00 77

Friedrich Niemann, directorul general al hotelului de cincistele Athénée Palace Hilton, care trece printr-un proces derenovare de 2 milioane de euro si care este detinut de omul deafaceri George Copos, sustine ca a decis, in urma unei analize depiata, sa aduca un brand de lux pe spatiul braseriei din hotel,unul din simbolurile Capitalei, unde mergeau frecvent in anii'60-'70 personalitati din elita artistica.

"Pana la sfarsitul anului acesta se va deschide un magazin alunui brand de lux pe spatiul fostului restaurant Brasserie", adeclarat Niemann, fara a preciza despre ce brand este vorba. Celmai probabil insa, potrivit unor surse din piata, suprafata de 250de metri patrati a fostei braserii va fi ocupata de un magazinGucci. Reprezentantii Gucci nu au putut fi contactati.

In prezent, in hotelul Hilton sunt prezente doua magazine,respectiv cel al La Casa del Habano, care vinde trabucuri cubaneze,si un magazin de bijuterii MardiKian. Retailerii inseamna pentruhotelieri venituri suplimentare din chirie, in conditiile in carechiriile intr-un hotel de cinci stele pot ajunge la 100 euro/mp. Inunele hoteluri s-au dezvoltat chiar si galerii comerciale laparter, cum este cazul JW Marriott, in care se gasesc magazineleLouis Vuitton, Rolex si altele.

Gradul de ocupare este in crestere

Veniturile hotelului de cinci stele Athénée Palace Hilton auscazut anul trecut cu 25%, pana la 17 mil. euro. Cele saptehoteluri ale lui Copos au avut anul trecut incasari de 26 mil.euro, nivel aproape similar cu incasarile din anul anterior de laHilton si Crowne Plaza. Afacerile hoteliere ale omului de afaceriau fost in scadere cu 26% in lei anul trecut, pana la 110 mil. lei,cel mai mare declin din ultimii ani.

"Anul 2010 va aduce mai mult sau mai putin o stabilizare pepiata hoteliera. Asteptam o crestere a veniturilor de pe segmentulde F&B (food & beverage) dupa modernizarea restaurantelor",a declarat Friedrich Niemann, directorul general al hotelului. Inprezent, segmentul de food & beverage aduce 44% din veniturilehotelului, restul fiind generat de segmentul de cazare.

Unitatea de cinci stele a operat la un grad de ocupare deaproape 60% in primele cinci luni ale anului, adica 163 de camereau fost ocupate.

Hotelul Hilton trece printr-un proces de renovare in prezent,pentru care s-au alocat 2 mil. euro, investitie ce va fi recuperatain urmatorii cinci ani, potrivit oficialului hotelului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO