Companii

H&M cheltuie sute de mii de euro ca să-şi anunţe venirea

H&M cheltuie sute de mii de euro ca să-şi anunţe venirea

Autor: Cristina Roşca

21.03.2011, 23:48 366

Campania agresivă de promovare a retailerului pare a sfida crizacare a lovit piaţa de publicitate în ultimii doi ani după cecompaniile şi-au redus bugetele de promovare.

"Sinceră să fiu abia aştept să se termine această campanie depro­movare. Am ajuns s-o văd pe Gisele Bundchen (fotomodel francez,imaginea celei mai recente colecţii a H&M - n.red.) mai desdecât îmi văd prietenii, familia. Este peste tot", spune Roxana (27de ani).

În zona Piaţa Unirii, unde se va deschide unul dintre primelemagazine ale retailerului, suedezii şi-au instalat reclamele peaproape toate panourile şi au împânzit de asemenea staţia demetrou. Panourile suedezilor nu sunt însă doar în centrulCapitalei, ci şi în toate colţurile ei.

H&M a investit astfel, potrivit unor surse din piaţă, câtevasute de mii de euro doar în campania de promovare outdoor."Retailerul a ales să se promoveze pe backlit-uri, panouri plasatepe domeniul public, mai scumpe decât billboard-urile, dar care suntmai bune pentru că sunt iluminate, au o calitate mai bună şi opoziţionare mai favorabilă", au declarat pentru ZF surse din piaţă.Preţul pentru un astfel de panou variază între 450 şi 600 de euro,în funcţie de mărime şi amplasare.

Campania H&M este însă una de scurtă durată, potrivitsurselor din piaţă, care spun că a fost creată special pentrulansare. Există însă şi alţi jucători, precum operatorii detelecom, care optează pentru acest tip de promovare pe întreagaperioadă a unui an. Suedezii au ales să se promoveze în toatemedi­ile înainte de lansare, nu doar outdoor, o abordare diferităde cea a principalilor jucători din domeniu.

"Din campania asta mie mi-a rămas în cap doar 39,9 şi 89,9 lei",spune o persoană care călătoreşte zilnic cu metroul şi care a văzutreclamele suedezilor. Retailerul H&M aduce în România produsela preţuri similare celor din străinătate, potrivit unei comparaţiia preţurilor din Germania şi România pe site-ul companie.

Reprezentanţii H&M nu au dorit să ofere o valoare acampaniei de promovare din România, invocând faptul că grupul-mamă"este listat la bursă, motiv pentru care nu putem comunica valoareainvestiţiilor noastre şi nici strategia de comunicare". Principalulcompetitor al H&M, grupul spaniol Inditex nu îşi facepublicitate, pentru că a găsit o altă soluţie pentru a atrageclienţii în magazine, potrivit propriilor informaţii. Soluţia esteun mix de cinci elemente - poziţionarea magazinelor, arhitecturalor, decorarea vitrinelor, aşezarea produselor în magazine şicustomer service.

O altă diferenţă între cei doi jucători care îşi disputăsupremaţia pe piaţa de îmbrăcăminte de la nivel mondial alături deGap este că în timp ce Inditex preferă modele tinere pentru a lenumi imaginea unei anumite colecţii, cei de la H&M aleg numecelebre din modă. Dacă acum este Gisele Bundchen, anterior au fostDaria Werbowy şi Liya Kebede. Suedezii merg astfel pe modelulmarilor case de modă, care aleg figuri iconice (modele, actriţe,cântăreţe) ca "faţa unei colecţii", considerând acesta uninstrument de promovare. Similar, suedezii au colaborări şi cu oserie de designeri celebri precum Karl Lagerfeld (designer Chanel),Jimmy Choo sau Alber Elbaz (designer Lanvin).

Intrarea pe piaţă a celor de la H&M se face într-un momentdificil pentru economia românească, după ce consumul s-a contractatanul trecut cu 5,3%, potrivit

INSSE. Criza din economie s-a resimţit şi asupra pieţei depublicitate, care a scăzut cu 13% anul trecut faţă de 2009, până lao valoare de circa 330 mil. euro, potrivit companiei MEC Global.Singurul mediu care a înregistrat o creştere a fost internetul(peste 20%), potrivit estimărilor de la finalul anului trecut.

Retailerul suedez ar putea ajunge într-un an la vânzări între 3şi 6 mil. euro pe magazin, în condiţiile în care competitorii de laZara au avut în 2009 vânzări de 46 mil. euro cu 9 magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO