Heineken, al doilea berar de pe piaţa locală după cifra de afaceri, şi-a majorat vânzările, dar şi marja de profit pe piaţa locală în primul semestru din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, arată datele din raportul gigantului olandez, care nu precizează însă nicio cifră legată de piaţa românească.
În Europa Centrală şi de Est vânzările Heineken au scăzut cu 2% în volum în primul semestru, trase în jos de Rusia, Belarus, Germania sau Grecia. Volume mai mari au fost raportate în România, Polonia şi Serbia.
„Profitul operaţional consolidat (Beia) a crescut cu 15% organic, astfel că strategia de creştere a valorii axată pe îmbunătăţirea veniturilor per hectolitru şi profitabilitatea în regiune a dat rezultate. Profitabilitatea îmbunătăţită din Rusia, Polonia şi România a fost contrabalansată de evoluţia mai slabă din Grecia, Slovacia şi Croaţia“, se arată în raportul semestrial al grupului.
Conform ultimelor date, Heineken este a doua cea mai mare companie din industria berii după cifra de afaceri, după Ursus Breweries. Anul trecut, producătorul a avut o cifră de afaceri de 1,08 mld. lei, în scădere cu 3% faţă de anul precedent. Pe de altă parte, profitul companiei s-a redus cu 13%, la 138,7 milioane de lei, conform datelor de pe mfinante.ro.