Companii

Heineken, pe plus la semestru

Heineken, pe plus la semestru

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.08.2015, 00:02 270

Heineken, al doilea berar de pe piaţa lo­ca­lă după cifra de afaceri, şi-a majorat vân­ză­rile, dar şi marja de profit pe piaţa locală în pri­mul semestru din acest an comparativ cu ace­eaşi perioadă din 2014, arată datele din ra­portul gigantului olandez, care nu pre­ci­zea­ză însă nicio cifră legată de piaţa românească.

În Europa Cen­tra­lă şi de Est vân­ză­rile Hei­neken au scă­zut cu 2% în vo­lum în pri­mul se­mes­tru, tra­se în jos de Rusia, Be­larus, Ger­ma­nia sau Gre­cia. Vo­lume mai mari au fost rapor­ta­te în Ro­mâ­nia, Polo­nia şi Ser­bia.

„Profitul opera­ţio­nal consolidat (Beia) a crescut cu 15% or­ganic, astfel că stra­te­gia de creştere a valorii axată pe îmbu­nă­tăţirea veniturilor per hectolitru şi profi­tabilitatea în regiune a dat rezultate. Profi­ta­bilitatea îmbunătăţită din Rusia, Polonia şi România a fost contra­balan­sată de evoluţia mai slabă din Grecia, Slovacia şi Croaţia“, se arată în raportul semestrial al grupului.

Conform ultimelor date, Heineken este a doua cea mai mare companie din in­dus­tria berii după cifra de afaceri, după Ursus Breweries. Anul trecut, producătorul a avut o cifră de afaceri de 1,08 mld. lei, în scădere cu 3% faţă de anul precedent. Pe de altă par­te, profitul companiei s-a redus cu 13%, la 138,7 milioane de lei, conform datelor de pe mfinante.ro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO