Companii

Hipermarketurile, ca tancurile: Comerţul a pierdut 20.000 de chioşcuri şi magazine alimentare în trei ani

Hipermarketurile, ca tancurile: Comerţul a pierdut...

Autor: Cristina Roşca

21.12.2017, 00:07 1420

Hipermarketurile au devenit anul acesta cel mai popular format de magazine de unde românii îşi cumpără produse de uz curent, depăşind alimentarele tradiţionale. Mai exact, acestea din urmă asigură o treime din tot universul de comerţ şi HoReCa (în volum, ca număr de unităţi), însă au doar 13,3% din vânzări.

Datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung arătă că pentru prima dată hipermar­keturile au devenit cele mai populare magazine de unde românii îşi cumpără mâncare şi produse de uz curent, depăşind alimentarele clasice. Deşi acest format are doar 0,2% din totalul magazinelor, mai exact mai puţin de 200 de unităţi, concentrează 16,4% din venituri, adică au vânzări de 3,4 mld. euro.

„Hipermarketurile au devenit cel mai important canal de cumpărături ca valoare, depăşind magazinele mici alimentare din comerţul tradiţional. Schimbarea se datorează dezvoltării comerţului modern, cele zece reţele internaţionale şi-au dublat numărul de magazine în perioada 2013-2017“, explică Marius Căluian, directorul general al companiei Vektor Marktforschung.

El explică astfel că în această perioadă universul de comerţ modern a sărit de la 1.200 de hipermarketuri, super­marketuri, magazine de discount, proximitate şi cash & carry la peste 2.200. La polul opus, comerţul tradiţional a pierdut circa 20.000 de unităţi, alimentare, chioşcuri şi magazine alimentare.

Românii cheltuie pe produse de larg consum (FMCG) circa 20,7 mld. euro anual, suma fiind relativ constantă în ultimii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO