Companii

Honda: Va mai dura doi-trei ani pana vom vorbi despre o piata a hibridelor in Romania

Honda: Va mai dura doi-trei ani pana vom vorbi despre o piata a hibridelor in Romania
17.01.2010, 23:15 79

Preturile masinilor vor inregistra o crestere anul viitor, lacare se va adauga si taxa de poluare, elemente care vor afecta incontinuare vanzarile.
"Din luna ianuarie 2009 si pana in prezent nu a existat o taxa depoluare, dar din 2010 aceasta va reveni pentru masinile Euro 4 simotoare mai mici de 2,0 litri.
Atat datorita taxei de poluare, cat si revizuirii cursului deschimb dintre euro si leu, preturile masinilor vor creste anulviitor", a spus Masahiro Ikeda.
Daca vanzarile de hibride vor reveni pe crestere, va depinde depiata, potrivit vicepresedintelui Honda Trading.
La nivelul anului trecut, la nivelul primelor 11 luni, ToyotaPrius, cel mai bine vandut hibrid de pe piata locala, a inregistrato scadere a vanzarilor de peste 73% fata de perioada similara aanului anterior, la 17 unitati. In acelasi interval Honda CivicHybrid a scazut cu 33% de la 12 la 8 masini, la care se adauga celecinci modele Insight.
"Aceste modele au nevoie de timp deoarece oamenii trebuie sainteleaga masina. Spre exemplu, sunt multi care nu stiu diferentadintre un automobil hibrid si unul electric. Chiar si asa noi nu neasteptam la un volum de vanzari din partea modelelor hibride. Vamai dura intre doi si trei ani pana cand vom discuta despre unvolum de vanzari din partea automobilelor hibride", a subliniatIkeda.
In conditiile in care pentru 2010 nu se estimeaza o crestere apietei auto, Honda Trading Romania isi majoreaza bugetul depromovare, in conditiile in care si-a propus majorarea cotei depiata la peste 0,7%.

Investitii in centre "3S"
"Pentru 2010 ne-am propus sa ne marim bugetul de publicitate incomparatie cu anul trecut. Spre exemplu, de la infiintarea HondaTrading in Romania, din iulie 2006, numai in 2009 am promovat marcasi la televizor, de trei ori, si vom continua si in 2010. Am alesteleviziunea deoarece are cea mai mare rata de audienta. In acelasitimp, are si cel mai mare cost", a spus seful Honda Trading. Ikedaa subliniat ca alaturi de televiziune, in 2010 va investi si inpromovarea marcii pe internet.
Aceeasi strategie de dezvoltare pe site-urile web a fostimplementata de Mazda incepand cu 2008. Atunci Cristian Rigu,country manager Mazda pentru Romania, spunea ca dupa TV, cel maiimportant mediu de promovare pentru marca japoneza este internetul,datorita publicului-tinta.
In prezent Honda Trading are de piata locala o retea de 18 dealeri,fata de 15 centre in 2007, primul an de activitate alimportatorului.
"Dintre acestia, zece deja si-au finalizat constructia unui centru"3S" (care include showroom, service si depozit pentru componente -n.red.). In urmatorii ani, toti cei 18 dealeri vor avea un astfelde centru. Chiar daca economia si piata auto nu isi vor reveni inurmatoarea perioada, prin intermediul acestor centre dorim sacastigam cota de piata. In plus, acum investim mai mult in programede training" a declarat Masahiro Ikeda.
Dealerii Honda au fost conceputi ca partea de service sa asigurevenituri suficiente pentru ca activitatea de vanzari sa nu afectezedealerul respectiv.
Chiar si asa, in prezent investitiile in centrele "3S" nu vor sevor amortiza in 2-3 ani, ci in cinci-sase, potrivit oficialuluiHonda.

Discounturile de pana la 50% salveaza dinvanzari
In 2009, pe fondul scaderii vanzarilor de masini de pana la 60%,dealerii auto, atat din segmentul marcilor premium, cat si almarcilor de volum, au apelat la discounturi chiar si de 50% pentrua reduce stocurile aflate la nivelul vanzarilor din 2008.
In acelasi timp, Honda, care in 2007, inainte ca importurile sa fiepreluate de catre Honda Trading de la Carpati Motor, ofereadiscounturi importante, a oferit reduceri de cel mult 10-20% sidoar pentru anumite modele.
"Unul dintre elementele esentiale ale unui automobil premium ilreprezinta faptul ca isi pastreaza valoarea. Sunt multi clienticare iau in calcul in momentul achizitiei si pretul care il vaprimi atunci cand va dori sa vanda masina. Iar discounturile vormicsora acest pret. Daca promovam discounturi masive, piatasecond-hand va fi afectata din ce in ce mai mult", a spus MasahiroIkeda. El a subliniat ca in al doilea rand, discounturile puternicepot afecta imaginea unei marci si de aceea reducerile nu suntpromovate.
In primele 11 luni ale lui 2009 vanzarile Honda au inregistrat pepiata locala o scadere de 63% comparativ cu perioada similara aanului precedent, la 895 de masini, fata de un declin de 52% incazul autoturismelor de import.
In conditiile in care pentru piata auto locala se estimeaza si inacest an un declin de 10-20%, Honda "pariaza" pe promovarea"ecologica".
"Din estimarile noastre, daca promovam o masina ca fiind unaecologica poate avea un impact ridicat asupra pietei. Clientii audevenit mult mai atenti atunci cand vine vorba de reducereaconsumului de combustibil cand achizitioneaza un automobil nou", aspus Ikeda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO