Compania Quadrant - Amroq Beverages, îmbuteliatorul PepsiCo în România, a intrat anul trecut pe pierdere după mai bine de un deceniu, înregistrând un rezultat negativ de 66 mil. lei (15 mil. euro), arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor.
Declinul profitabilităţii celui de-al doilea mare jucător de pe piaţa băuturilor răcoritoare vine în pofida faptului că piaţa a revenit în 2012 pe creştere după trei ani de declin, susţinută de apa minerală şi de băuturile carbonatate.
PepsiCo rămâne la mare distanţă de principalul competitor Coca-Cola HBC, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,9 mld. lei (435 mil. euro), de trei ori mai mult decât producătorul sucurilor Mirinda şi Prigat.
„Cred că businessul celor două companii este diferit din cauza strategiilor pe care le au, dar depinde şi cum se poziţionează pe categorii“, explică Marius Căluian, director general al companiei de cercetare Vektor Marktforschung.
Cei doi giganţi americani se luptă pentru supremaţie pe o piaţă locală evaluată la 1,8-2,3 mld. euro şi unde consumul de băuturi răcoritoare se ridică la peste 130 de litri per capita, potrivit datelor ZF.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 27.06.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels