Companii

Importatorul camioanelor MAN vede afaceri de 100 mil. euro, la jumatate fata de anul trecut

Importatorul camioanelor MAN vede afaceri de 100 mil. euro, la jumatate fata de anul trecut
03.02.2009, 18:16 407

MHS Truck&Bus, importatorul camioanelor MAN pentru Romania, companie controlata de omul de afaceri Michael Schmidt, estimeaza ca va realiza in acest an vanzari de 100 mil. euro, la jumatate fata de nivelul atins in 2008, in urma reducerii comenzilor din partea companiilor de constructii, care au dificultati in obtinerea finantarilor.

In 2008 MHS Truck&Bus a comercia-lizat 1.850 de autocamioane MAN, in crestere cu 36% comparativ cu vanzarile de 1.360 de unitati din anul anterior. Compania estima la jumatatea anului trecut ca va ajunge la circa 2.500 de camioane livrate.
"In ultimele trei luni am functionat la 50% din capacitate. De obicei livram circa 200 de autocamioane pe luna, dar in ultimul trimestru am livrat doar cate 100 deoarece clientii au intampinat probleme de finantare, vanzarile noastre fiind dependente de sistemele de leasing. Putine companii isi permit achizitii cash", a declarat George Gea-dau, director de vanzari al MHS Truck& Bus. El a adaugat ca accesul la finantari la companiile de leasing a devenit dificil pentru transportatori sau constructori, majoritatea achizitiilor fiind realizate prin acest sistem.
In urma reducerii vanzarilor in ultima parte a anului trecut, a estimarilor pesimiste cu privire la evolutia pentru 2009 si a reducerii numarului de proiecte imobiliare rezidentiale, MHS estimeaza ca va comercializa circa 900 de autocamioane. "Am planificat 800 - 1.000 de unitati, la nivelul de acum trei ani. Vom fi in plan daca vindem 900 de autocamioane pentru ca noi suntem dependenti de constructii, infrastructura. Daca aici vor exista investitii, la noi se va observa imediat prin cresterea comenzilor, pentru ca nici companiile mari si nici subcontractorii nu pot lucra fara utilaje", a spus Geadau.
Segmentul autocamioanelor grele ar putea primi un ajutor din partea statului si din alta directie decat investitiile in infrastructura. Geadau a declarat ca in prezent exista in discutie un proiect de lege ce presupune limitarea incarcarii mijloacelor de transport peste limita normata. Astfel, o basculanta normata la 25 de tone nu va mai putea transporta 30-35 de tone, ceea ce va creste numarul de utilaje necesare transportatorilor.
In cursul acestei saptamani Confederatia Patronala din Industrie CONPIROM a solicitat Ministerului Transporturilor si Infrastructurii sa elimine posibilitatea eliberarii de autorizatii speciale de transport pentru depasirea masei maxim admise, cu scopul protejarii infrastructurii.
Estimarea cu privire la evolutia vanzarilor in intreaga piata de autocamioane grele a fost similara cu cea pentru MHS, cu o reducere de 50% a volumului. Astfel, daca potrivit MHS in 2008 vanzarile de autocamioane au ajuns la circa 9.000 de unitati, incluzand autovehiculele care nu au fost inca inmatriculate, in 2009 piata va ajunge la maxim 5.000 de unitati. Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, in 2008 au fost vandute mai mult de 7.600 de camioane de peste 18 tone.
Geadau a declarat ca o reducere importanta a vanzarilor nu poate ramane fara ecou in structura companiei, astfel ca in perioada urmatoare circa 15% din angajati vor fi disponibilizati, in special din departamentul de vanzari. "Vom face restructurari usoare in vanzari. Daca un agent nu vinde niciun autocamion timp de trei luni, nu putem continua astfel. Daca piata revine, vom lua inapoi acesti oameni."
In acelasi timp compania a anuntat ca programul de investitii va continua, urmand sa fie inaugurate in acest an o noua unitate de service la Cluj si o noua unitate integrata in Constanta.
Michael Schmidt, actionarul majoritar al MHS Truck&Bus, detine si compania Automobile Bavaria, principalul dealer si fostul importator al marcii BMW in Romania. Schmidt controleaza si compania Bavaria Leasing, unde sunt asociati si Daniel Daianu si Attila Verestoy.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO