Companii

Importatorul Johnnie Walker: Distribuitorii au avut probleme cu colectarea banilor de la hoteluri si restaurante

Importatorul Johnnie Walker: Distribuitorii au avut probleme cu colectarea banilor de la hoteluri

Nearchos Papacharalampous, directorul general al Sollers PPD

20.10.2009, 23:10 367

Solers PPD, filiala locala a distribuitorului cipriot PhotosPhotiades Distributors(PPD), care importa brandurile de whiskyJohnnie Walker si J&B, estimeaza pentru ultimele luni din acestan o crestere a cifrei de afaceri in lei si o stagnare a vanzarilorin volum.

"Dupa ce a trecut panica din primul trimestru, in cel de-aldoilea trimestru piata a inceput sa isi revina, iar acum putem fidin nou optimisti. Am recuperat pierderile din primul trimestru sine apropiem de rezultatele anului trecut", a declarat NearchosPapacharalampous, 32 de ani, directorul general al Sollers PPD.

Devalorizarea puternica a leului din prima parte a acestui an adeterminat majoritatea importatorilor sa opereze majorari de pretcuprinse intre 15 si 30% la produsele din portofoliu.Reprezentantul companiei sustine ca in acea perioada Sollers acrescut preturile cu 6-7%.

"Primul trimestru a fost o provocare pentru toti deoarece ne-amconfruntat cu multe anomalii. Acum piata inregistreaza din noucresteri in retailul modern, ceea ce inseamna ca populatia ainceput sa se adapteze la ideea de criza", spune Papacharalampous,mentionand ca de la inceputul anului Sollers nu a mai realizat altecresteri de pret.

Si-au revenit usor in lunile de vara

In primele trei luni ale acestui an vanzarile Sollersinregistrau o scadere de 10% in volum si de 3% in valoarecomparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. "Distribuitoriinostri au avut probleme cu colectarea banilor din HoReCa, darfenomenul a fost mai puternic la nivel regional decat inBucuresti", a explicat el, mentionand ca in Capitala sunt realizate40% din afacerile Sollers. Dupa ce vanzarile companiei au stagnatin trimestrul doi, in perioada de vara s-a consemnat un avans de 5%comparativ cu trimestrul trei al anului 2008.

Majorarile vanzarilor din retailul modern din trimestrul trei,precum si faptul ca ultimele luni ale anului aduc cele mai marivanzari din an pentru producatorii si importatorii de bauturialcoolice cresc optimismul managerului Sollers care asteapta pentrutrimestrul patru al acestui an o crestere a profitabilitatiicomparativ cu anul precedent.

Curs de 4,7 lei pentru un euro in cel mai raucaz

"In ultimul trimestru vom fi mai profitabili decat anul trecutdeoarece aceasta perioada ne asigura 40% din businessul anual.Chiar daca ne vom confrunta cu o noua devalorizare, nu va fi la felde puternica precum cea de la inceputul anului, cand cursul euro asarit de la 3,6 la 4,3 lei. In cel mai rau caz, se va ajunge la uncurs leu-euro de 4,7 lei", sustine cel care conduce importatorullocal de bauturi alcoolice de aproape trei ani.

In ciuda fluctuatiei vanzarilor, Sollers PPD nu a taiat anulacesta foarte mult din bugetul de promovare, schimband insa canalulde comunicare.

"Am luat o parte din bugetul alocat in mod normal promovarii tvsi l-am directionat catre trade marketing (publicitate la punctulde vanzare - n.red.), segment pe care anul acesta am fost maiagresivi", afirma directorul general al importatorului JohnnieWalker. De asemenea, personalul companiei s-a marit anul acesta la50 de angajati, fata de 42 anul trecut.

Intra pe noi segmente de piata

In acelasi timp, filiala PPD si-a extins anul acesta portofoliulpe segmente de piata pe care nu era prezent.

Astfel au intrat in gama de produse a companiei cognac-ul Camus,sampania Armand de Brignac - care a inregistrat volume pesteasteptari, potrivit reprezentantilor companiei, in ciuda pretuluiridicat de aproape 300 de dolari, dar si vinurile Barton &Guestier si vinurile spumante Jacqueline Wines.

Papacharalampous ia in continuare in considerare aducerea de noibraduri in portofoliul companiei, insa numai pe segmentulpremium.

Sollers PPD, companie care a realizat anul trecut o cifra deafaceri de 31,4 milioane de euro si un profit de 1,3 milioane deeuro, detine o cota de 28% pe piata de whisky (Johnnie Walker,J&B - cel mai vandut brand din portofoliu), de 75% pe segmentulde lichioruri (Bailey's si Sheridan's) si de 18% pe segmentul devodca (Smirnoff), potrivit datelor companiei de cercetare MEMRB,citate de reprezentantul Sollers PPD.

Principalii competitori ai Sollers PPD pe piata locala abauturilor alcoolice de import sunt companiile Pernod RicardRomania (scotch whisky-ul Ballantine's), BDG import (whiskey-ulamerican Jack Daniel's) si Cristalex (scotch whisky Teacher's).

Cotele de piata ale Sollers PPD

  • 28% - pe piata de whisky cu marcile Johnnie Walker siJ&B
  • 75% - pe segmentul de lichioruri cu Bailey's si Sheridan's
  • 18% - pe segmentul de vodca prin marca Smirnoff

Sursa: datele companiei de cercetare MEMRB, citatede Sollers PPD

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO