Companii

Importatorul Lotto si-a revizuit planul de extindere

Importatorul Lotto si-a revizuit planul de extindere
09.06.2009, 16:40 175

Extenso, importatorul pe piata locala al brandurilor Lotto, Stonefly, Italgreen si Gas, a incercat inca din a doua parte a anului trecut sa previna pierderile cauzate de incetinirea ritmului de consum, prima masura vizand revizuirea planului de expansiune in noile centre comerciale.

Initial erau programate cinci deschideri de magazine, dar conducerea a decis sa continue cu doar trei magazine, tinand cont de previziunile pesimiste la adresa economiei romanesti.
"In a doua jumatate a anului 2008 luam deja in calcul posibilitatea ca principalele efecte ale crizei economice internationale sa se faca simtite in 2009 in Romania, fapt ce a determinat limitarea planurilor expansioniste pentru urmatoarea perioada in momentul in care ar fi trebuit finalizate acordurile cu centrele comerciale ce anuntau deschideri in prima parte a acestui an", a declarat Mirela Rosca, directorul general al Extenso.
Ca majoritatea jucatorilor din textile, Extenso nu a mai avut in primul trimestru o crestere organica, fapt ce a determinat schimbari semnificative in afacerile companiei. 
 
Scad si marjele de profit
In primele trei luni Rosca a anuntat o cifra de afaceri de 2,3 mil. euro, in scadere cu aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a raportat 3,1 mil. euro, decalaj sustinut de aprecierea euro din ultima perioada. Mai mult, marja de profit a fost de doar 4%, in timp ce in primul trimestru din 2008 compania a obtinut o marja de 10%.
Compania, care a inceput anul cu 33 de magazine monobrand, are programata, pe langa deschiderea unui magazin Lotto, lansarea altor doua unitati sub brandurile Stonefly si Gas.
In 2008, compania a incheiat pe divizia de sport si fashion cu 16 mil. euro, prag atins si in 2007, chiar daca previziunile anterioare anuntau o crestere a cifrei de afaceri cu 40%, pana la 22,4 mil. euro. A fost anul in care Extenso a deschis opt magazine monobrand, cinci sub marca Lotto si trei sub marca Gas in Bucuresti, Pitesti si Cluj, in urma unei investitii de circa 820 de mii de euro. "Pana in 2008, piata a fost "controlata" de dezvoltatorii sau proprietarii de centre comerciale ce impuneau cu usurinta propriile conditii, de cele mai multe ori greu de acceptat pentru retaileri. Situatia in momentul de fata se schimba, retailerii avand un cuvant mai greu de spus in cazul negocierii", explica Rosca, anuntand ca si deschiderile de anul acesta sunt sub semnul intrebarii din cauza neasumarii unor date certe in ce priveste deschiderea de malluri de catre proprietari.
 
"Neseriozitatea" dezvoltatorilor de centre comerciale
Aceasta "neseriozitate" a dezvoltatorilor de centre comerciale, dupa cum o numeste Mirela Rosca, pune in dificultate retailerii care trebuie sa-si planifice afacerile, sa faca stocuri de marfa sau sa estimeze necesarul de personal. In primul trimestru Extenso avea 230 de angajati, dupa ce tot anul 2008 a avut 250 de persoane. "Toata aceasta asteptare genereaza costuri suplimentare pe care nu ne dorim sa le asumam", incheie Rosca.
Extenso mai cuprinde, pe langa divizia de fashion si sport, si divizia de real estate care deruleaza in prezent un proiect de apartamente la Olimp, Sara Sea View, a carui investitie totala se ridica la peste 10 mil. euro.
Pe piata de articole sportive, estimata la aproximativ 200 mil. euro, Extenso, care este detinuta de Lotto Sport (Italia), Stonefly (Italia) si Mirela Rosca, concureaza cu firme precum Elmec, importatorul Nike, Adidas si Puma.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO