Companii

Împotriva curentului. Horaţiu Ţepeş, Bilka: Pentru noi o realizare ar fi să avem un centru de producţie în nordul Germaniei, nu să vindem businessul

Horaţiu Ţepeş, Bilka Steel: „Am primit oferte de achiziţii, dar Bilka nu este de vânzare. Noi vrem ca în următorii ani să ieşim spre Vest. Dacă vindem, oricum trebuie să facem ceva după, să investim banii şi în ce, în imobiliare? Trebuie să facem ceea ce ştim să facem. Dacă în următorii zece ani vom avea producţie în nordul Germaniei, atunci aceasta va fi realizarea.“

Horaţiu Ţepeş, Bilka Steel: „Am primit oferte de achiziţii, dar Bilka nu este de vânzare. Noi vrem ca în următorii ani să ieşim spre Vest. Dacă vindem, oricum trebuie să facem ceva după, să investim banii şi în ce, în imobiliare? Trebuie să facem ceea ce ştim să facem. Dacă în următorii zece ani vom avea producţie în nordul Germaniei, atunci aceasta va fi realizarea.“

Autor: Bogdan Alecu

11.04.2018, 00:08 2425

♦ Antreprenorul Horaţiu Ţepeş, care controlează cel mai mare producător de învelitori metalice din România, spune că ţinta sa este să dezvolte compania către Europa de Vest, un mediu economic mai stabil şi mai sigur decât în România, nu să o vândă.

Contrar tindinţei de a vinde businessul unei companii străine sau către un fond de investiţii, Horaţiu Ţepeş şi-a propus să extindă Bilka Steel spre Europa de Vest, pentru a beneficia de pe urma climatului stabil. Ţepeş  estimează afaceri de 105 mil. euro pentru Bilka în acest an.

„Am primit oferte de achiziţii, dar Bilka nu este de vânzare“, a spus Horaţiu Ţepeş. În prezent Bilka are o cotă de piaţă de circa 30%.

Numărul românilor care şi-au extins businessul spre Vest este însă redus, iar printre aceştia  se numără Michael Schmidt, care a extins grupul Automobile Bavaria în Germania, Teraplast, controlată de antreprenorul Dorel Goia, care a construit anul trecut o fabrică de materiale de construcţii în Serbia, sau Bitdefender, compania de securitate în IT a lui Florin Talpeş care a cumpărat compania Profil Technology din Franţa.

Pe de altă parte, mai mulţi antreprenori români au vândut businessul în momentul în care au ajuns lideri de piaţă. Vasile Armenean a vândut producătorul de îngheţată Betty Ice către rivalii de la Unilever, Raul Ciurtin a vândut Albalact către grupul francez Lactalis sau Vladimir Cohn a ieşit din companiile Ecopack şi Ecopaper în urma unei tranzacţii cu gigantul DS Smith, iar George Copos a vândtut Ana Impep către grupul japonez Nidec.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO