Contrar tindinţei de a vinde businessul unei companii străine sau către un fond de investiţii, Horaţiu Ţepeş şi-a propus să extindă Bilka Steel spre Europa de Vest, pentru a beneficia de pe urma climatului stabil. Ţepeş estimează afaceri de 105 mil. euro pentru Bilka în acest an.
„Am primit oferte de achiziţii, dar Bilka nu este de vânzare“, a spus Horaţiu Ţepeş. În prezent Bilka are o cotă de piaţă de circa 30%.
Numărul românilor care şi-au extins businessul spre Vest este însă redus, iar printre aceştia se numără Michael Schmidt, care a extins grupul Automobile Bavaria în Germania, Teraplast, controlată de antreprenorul Dorel Goia, care a construit anul trecut o fabrică de materiale de construcţii în Serbia, sau Bitdefender, compania de securitate în IT a lui Florin Talpeş care a cumpărat compania Profil Technology din Franţa.
Pe de altă parte, mai mulţi antreprenori români au vândut businessul în momentul în care au ajuns lideri de piaţă. Vasile Armenean a vândut producătorul de îngheţată Betty Ice către rivalii de la Unilever, Raul Ciurtin a vândut Albalact către grupul francez Lactalis sau Vladimir Cohn a ieşit din companiile Ecopack şi Ecopaper în urma unei tranzacţii cu gigantul DS Smith, iar George Copos a vândtut Ana Impep către grupul japonez Nidec.