Companii

În lupta pentru consumatori, Kaufland îşi transformă magazinele în malluri în miniatură

Autor: Cristina Roşca

01.08.2017, 00:07 1522

Grupul german Kaufland, liderul comerţului local cu afaceri anuale de peste 2 mld. euro, face o mutare strategică pe o piaţă tot mai concurenţială şi îşi remodelează galeriile comerciale în food-court-uri pentru a-i convinge pe clienţi să petreacă mai mult timp în magazine şi să cheltuie mai mult .

Nemţii şi-au transformat magazinul fanion de pe strada Barbu Văcărescu din Capitală într-un mic centru comercial după ce au restructurat galeria comercială a hipermarketului pentru a găzdui mai multe cafenele şi restaurante, respectiv Stradale, Cafeneaua Mitzu sau Salad Box.

Aceasta a fost însă doar prima remodelată dintre cele peste 110 unităţi ale reţelei, compania având în plan şi altele. Un model similar îl aplică şi alte lanţuri de hipermarketuri precum Cora, Auchan sau Carrefour, însă acestea au şi suprafeţe mai generoase, atât pentru magazinele proprii, cât şi pentru galeriile comerciale. Această mutare este menită să aibă şi impact asupra încasărilor companiei, pe de-o parte din chiria de la parteneri, pe de alta din vânzările magazinului care ar putea creşte ca urmare a timpului mai lung petrecut la cumpărături.

Măsurile vin într-o perioadă în care comerţul alimentar local devine tot mai competitiv, lanţurile internaţionale ajungând la peste 2.000 de magazine, fie ele hipermarketuri, supermarketuri sau magazine de discount şi proximitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO