Companii

Inaugurăm autostrăzi pe care se intră şi se iese doar la capete

Inaugurăm autostrăzi pe care se intră şi se iese doar la capete, în timp ce ungurii au bretele de acces la fiecare 5 kilometri

Foto: Silviu Matei

Autor: Andreea Mioara Neferu

20.11.2011, 15:56 8072

Autostrada Arad-Timişoara, cu o lungime de circa 32 de kilometri şi care urmează să fie deschisă circulaţiei în luna decembrie, cuprinde doar trei noduri rutiere, dintre care două la capetele tronsonului, în dreptul oraşelor pe care le leagă, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Astfel, este vorba de un nod rutier la intersecţia autostrăzii cu DN 69, la intrarea dinspre Arad, dar şi un nod rutier la intersecţia cu drumul judeţean 693, în zona centrului de întreţinere şi coordonare care face legătura cu localităţile Ortişoara şi Seceani. De asemenea, la capătul autostrăzii, la intersecţia cu drumul judeţean 691, se va face legătura printr-un nod rutier cu localitatea Giarmata şi municipiul Timişoara.

În decembrie vor fi însă gata doar nodurile rutiere de la capetele autostrăzii, potrivit CNADNR, urmând ca cel situat la mijloc, în dreptul DJ 693, să fie gata odată cu finalizarea tuturor lucrărilor, deci peste încă câteva luni.

Pe de altă parte, ungurii fac noduri rutiere mult mai dese, pentru a se asigura că toate localităţile apropiate autostrăzii au acces la aceasta. Un exemplu este autostrada Szeged-Mako, inaugurată în luna aprilie şi care are aproximativ aceeaşi lungime ca şi Arad-Timişoara.

"Între Szeged şi Mako, situate pe autostrada M43, există şase noduri rutiere, alte două urmând să fie construite pe secţiunea dintre Mako şi graniţa cu România (Nădlac)", a declarat Daniel Loppert, reprezentant al companiei ungare de dezvoltare a infrastructurii naţionale (Nemzeti Infrastruktura Fejleszto).

Cu alte cuvinte, având în vedere că autostrada Szeged-Mako are 32 de kilometri, înseamnă că, în medie, la fiecare circa 5 kilometri există o cale de intrare/ieşire pe autostradă.

Porţiunea de 20 de kilometri dintre Mako şi Nădlac ar urma să fie gata la începutul anului 2014, a mai spus Loppert.

În România, situaţia nu este singulară. Un exemplu este şi autostrada Gilău-Turda-Câmpia Turzii, cu o lungime de circa 52 de kilometri, unde nu există decât trei noduri rutiere care asigură accesul pe această autostradă: unul la kilometrul 0,7, în zona Luna, unul la Turda, la kilometrul 9,4, şi încă unul la Gilău, la kilometrul 51. Cu alte cuvinte, odată ce ai intrat pe această autostradă la kilometrul 9, nu mai ai cum să ieşi sau să întorci decât 40 de kilometri mai târziu.

Un alt exemplu este autostrada Deva-Orăştie (33 kilometri), care va avea trei noduri rutiere: două la capete (în dreptul localităţilor Deva şi Orăştie) şi unul la mijloc, la kilometrul 17,5, care va asigura intrarea/ieşirea de pe autostradă pentru traficul de pe DN 7 şi DN 66.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO