Companii

InBev, cea mai slaba crestere din ultimii sapte ani

InBev, cea mai slaba crestere din ultimii sapte ani
05.03.2009, 21:09 90

De altfel, ritmul de crestere al vanzarilor InBev nu a mai scazut sub 10% de la inceputul anilor 2000, potrivit calculelor ZF.

Astfel, producatorul Bergenbier detine in 2008 19,2% din piata de bere fata de 20,4% la sfarsitul lui 2007, potrivit informatiilor aparute in raportul anual al   grupului InBev. Rezultatele comunicate de grup, respectiv cota de piata din 2007 difera insa cu aproape 3% fata de nivelul comunicat de InBev Romania, care a raportat pentru acel an o cota de piata de 23,2%.
Reprezentantii filialei locale a InBev nu au putut sa ofere ieri, pana la inchiderea editiei, cota de piata, potrivit aceleiasi surse pe care au citat-o in 2007 si nu au furnizat date nici despre nivelul din primele noua luni.
Pe o piata in care jucatorii sunt dispusi sa plateasca zeci de milioane de euro pentru fiecare procent nou castigat, o scadere de 1,2% a cotei de piata este importanta. Aceasta scadere s-ar transpune in vanzari de 248.000 de hectolitri de bere si peste 21 mil. euro (pret la raft calculat de ZF).
Spre exemplu, in prima parte a acestui an Ursus Breweries a achizitionat 70% din actiunile Bere Azuga, producator care detinea o cota de piata de 0,6%, pentru peste sapte milioane de euro.
In cursul ultimului an, InBev a schimbat aproape intreaga echipa de management din Romania, odata cu plecarile lui Mihai Ghyka - fostul director executiv, Liviu Irimia - seful departamentului de marketing, Marilen Kenington - fostul legal & corporate affaires director si Mihaela Teohari - fostul director de resurse umane. 
Reprezentantii InBev Romania, companie care a rulat la nivelul anului 2007 afaceri de peste 188 mil. euro, nu dezvaluit cifra de afaceri inregistrata in 2008. Potrivit raportului anual AB InBev, Romania este piata in care brandul Beck's inregistreaza cele mai mari vanzari din regiunea Europei Centrale si de Est. Anul trecut, volumele Beck's au crescut cu 3,6% pe plan local, cresterile fiind sustinute de intrarea pe segmentul berilor cu arome.
La nivelul Europei Centrale si de Est, vanzarile AB InBev au fost de 2,2 mld. euro, in stagnare fata de anul precedent, in timp ce EBITDA a scazut cu 22,7%, la 386 mil. euro, pe fondul scaderii volumelor in Rusia si Ucraina. Din acest motiv, AB InBev a raportat anul trecut vanzari de 46,142 mil. hl pentru Europa Centrala si de Est, in scadere cu 6,1% fata de rezultatele din 2007.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO