Companii

Inca nu a plecat nimeni din mallul Baneasa, dar 10-12 magazine se vor inchide in urmatoarea perioada

Inca nu a plecat nimeni din mallul Baneasa, dar 10-12 magazine se vor inchide in urmatoarea perioada

Ali Ergun Ergen, CEO al firmei Baneasa Developments: Nu putem controla traficul, dar speram ca in septembrie 2009, cand ar putea fi finalizat pasajul (din dreptul aeroportului Aurel Vlaicu - n.r.), accesul va fi complet schimbat. In prezent, este mai usor de ajuns in mall din Ploiesti decat de la Piata Unirii.

14.12.2008, 15:40 670

"Nu este vorba despre marile ancore, ci magazine mai mici. In ciuda crizei globale, nu cred ca vom avea probleme sa gasim alti chiriasi. De altfel, in locul Coffee Heaven, care si-a anuntat iesirea de pe piata, am semnat deja cu o noua cafenea", a declarat Ali Ergun Ergen, CEO al firmei Baneasa Developments, care administreaza zona de retail a proiectului din nordul Bucurestiului.

Cele mai mari magazine din cadrul proiectului sunt inchiriate de catre retailerii Peek & Cloppenburg, Zara, Humanic, Koton sau Oviese.
O serie de alte elemente, precum traficul greoi de pe DN1, au afectat activitatea mallului in primul an de pe piata, in conditiile in care aceasta este calea de acces pentru circa 80-90% din vizitatorii mallului.
"Nu putem controla traficul, dar speram ca in septembrie 2009, cand ar putea fi finalizat pasajul (din dreptul aeroportului Aurel Vlaicu - n.r.), accesul va fi complet schimbat. In prezent, este mai usor de ajuns in mall din Ploiesti decat de la Piata Unirii", mai spune managerul de la Baneasa.
Ergen vrea, pe de alta parte, sa faca mici schimbari si in pozitionarea chiriasilor, dupa ce la deschiderea mallului a mutat retailerii de fashion prezenti in galeria comerciala Feeria, din vecinatatea hipermarketului Carrefour, in spatiile din cadrul Baneasa Shopping City, in timp ce alti retaileri, precum cei cu imbracaminte pentru copii, au fost directionati catre galeria comerciala.
"Am sesizat ca este mai bine sa ai o oferta combinata in toate zonele proiectului", spune Ergen.
Directorul Baneasa spune ca valoarea proiectului ramasese in urma cu cateva luni, la momentul ultimei evaluari, la aproximativ 500 de milioane de euro, valoare la care proiectul era evaluat in momentul deschiderii.
"Valoarea Baneasa Shopping City si a galeriei comerciale Feeria, in total circa 300 de magazine, era aproximativ jumatate de miliard de euro, potrivit unei evalurari facute de un jucator important de pe piata consultantei imobiliare in urma cu cateva luni, inaintea acutizarii crizei", spune Ergen, care apreciaza ca proprietarii proiectului nu au avut niciodata intentia de a vinde.
Investitia in mallul Baneasa Shopping City s-a ridicat la aproximativ 150 de milioane de euro, in timp ce veniturile anuale din chirii ar putea ajunge la circa 33 de milioane de euro, luand in calcul un nivel mediu al chiriilor de 50 de euro/metrul patrat si suprafata inchiriabila de 55.000 de metri patrati a proiectului. In aceste conditii, proprietarii si-ar putea recupera investitia in mai putin de cinci ani.
Ergun spune ca nivelul chiriilor din cadrul proiectului variaza intre 30 si 150 de euro/metrul patrat/luna, fara a preciza insa o medie.
Directorul apreciaza ca dezvoltatorii altor proiecte de malluri din Bucuresti ar putea finaliza investitiile cu intarziere, din cauza problemelor legate de piata finantarilor, dar si de cele ale retailerilor.
"Cred ca unii dezvoltatori vor incetini proiectele, nu doar din cauza bancilor, dar si a retailerilor, caci degeaba ai bani sa construiesti un mall daca nu ai cui sa il inchiriezi. Anul viitor ar putea incepe constructia la alte proiecte, dar cred ca vor termina cu intarziere. Nu cred ca vom avea competitie puternica in piata deoarece restul proiectelor sunt mai mici si avem o oferta diferita de magazine", spune managerul Baneasa.
Traficul din cadrul mallului a crescut cu circa 20% de la inceputul lunii, in conditiile in care o serie de companii vizeaza sa realizeze circa o treime din volumul de vanzari anual in luna decembrie.
"Desi consider ca efectele crizei le vom resimti si noi, apreciez ca numarul vizitatorilor din Baneasa va creste anul viitor, in conditiile in care lumea se obisnuieste cu proiectul. Astfel, apreciez ca anul viitor vom avea un trafic de circa 9 milioane de persoane", spune Ergen, care apreciaza ca in perioada aprilie 2008 - aprilie 2009 numarul vizitatorilor din intrega zona de retail Baneasa, care cuprinde si unitatile IKEA, Mobexpert, Carrefour sau Bricostore, se va ridica la
15 milioane de persoane.
Echipa de administrare a proiectului este formata din 40-45 de persoane, in jur de 150-200 de oameni lucreaza in serviciile de mentenanta (paza, curatenie), in timp ce alti peste 2.000 de angajati sunt ai retailerilor din mall.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO