Companii

Încă o promisiune de autostradă de la Transporturi: posibil parteneriat public-privat pentru sud-vestul României

 Încă o promisiune de autostradă de la Transporturi: posibil parteneriat public-privat pentru sud-vestul României

Autor: Cristina Cuncea - Mediafax

27.06.2012, 14:56 1936

Conectarea zonei de sud-vest a României, care va deveni pol al industriei auto, de reţeaua naţională de autostrăzi, inclusiv printr-o autostradă în parteneriat public-privat, reprezintă o prioritate pe termen scurt a Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a declarat secretarul general adjunct al instituţiei, Horaţiu Buzatu.

În sud-vestul României sunt amplasate atât cele două uzine auto din România - Dacia Piteşti şi Ford Craiova, dar şi alţi producători din industria auto.

"Investiţiile în industria auto s-au întâmplat şi se întâmplă. România are potenţial de creştere foarte important, media de maşini la mia de locuitori este foarte departe de media europeană, suntem în coada clasamentului în Europa. Având în vedere acest lucru, infrastructura actuală nu rezistă, nu poate absorbi, satisface necesităţile producătorilor şi nici necesităţile cetăţenilor deţinători de automobile", a afirmat Buzatu la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, organizat în parteneriat cu Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Buzatu a arătat că în zona de sud-vest a României se prefigurează crearea unui pol al industriei auto, în condiţiile în care pe lângă uzinele Dacia şi Ford funcţionează mulţi producători din domeniul auto, precum Pirelli sau IAC Drăgăşani.

"Infrastructura în această zonă este subdezvoltată, iar planurile nu includ pe termen scurt racordarea acestei zone la reţeaua naţională de autostrăzi. De aceea gândim ca o prioritatea pe termen scurt racordarea acestei zone la reţeaua naţională de autostrăzi, pentru că se produce mult în această zonă. Finanţarea s-ar putea rezolva prin investiţii în parteneriat public privat, poate vom vedea apariţia primei autostrăzi private în zonă. Eu sprijin intens această idee", a adăugat Buzatu.

Până la construcţia unei autostrăzi în zonă, în luna noiembrie va fi finalizat, potrivit reprezentantului MTI, podul peste Dunăre, lucrându-se totodată la modernizarea a 40 de kilometri ai şoselei care face legătura între Calafat şi Craiova, de circa 80 km.

"Pe cealaltă jumătate nu se lucrează, deşi intenţia era să înceapă anul trecut. Câştigătorul licitaţiei s-a «încăierat» cu alţi licitanţi şi nu s-a ajuns la o concluzie. Podul va fi finalizat în luna noiembrie, va duce la o sporire a traficului, sunt teribil de îngrijorat de ce se va întâmpla şi sunt mirat de modul inconştient în care a tratat ministerul până acum această problemă. Eu sunt secterat general adjunct de astăzi şi funcţionez în minister de o lună. Dorm doar câteva ore pe noapte, citesc foarte mult să mă pun la punct cu informaţiile. Nu sunt adeptul teoriei că avem o moşternire grea, dar acum suntem în plină desfăşurare a procedeului de punere a diagnosticului şi să aflăm care este cel mai bun tratament", a spus Buzatu.

El a mai arătat că în prezent se lucrează la modificarea legii Parteneriatului Public Privat, care ridică probleme nu doar în construcţia unei autostrăzi în PPP, ci şi la amplasarea unei benzinării pe autostradă în acest sistem.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO