Încercare de aliniere la retailul din vest. Auchan testează plata cumpărăturilor fără casier

2 nov 2015 Autor: Corina Mirea

Lanţul francez de hipermarketuri Auchan testează în magazinul pe care îl deţine în zona Titan din Capitală, unul dintre cele mai bune ale reţelei după vânzări, sistemul de plată a cumpărăturilor fără casier. De curând, retailerul a amplasat 13 automate de plată în unitatea din sectorul 3, la care clienţii pot să îşi achite cumpărăturile fără a mai sta la coadă la casă.

Practic, produsele sunt scanate, la fel ca până acum, de un casier şi plătite apoi la automat pe baza unui bon cu cod de bare eliberat la casă. Odată achitată suma, clientul primeşte un alt bon pe care îl scanează pentru a ieşi pe „porţile de securitate“ ale zonei în care sunt amplasate bornele de plată.

„Sistemul care a fost implementat ca test în cadrul hipermarketului Auchan Titan se numeşte «Case Rapide». Auchan reali­zează în acest magazin testarea la scară mică a unui concept modern şi util de case, destinat unei plăţi rapide, simple şi sigure. Acesta va aduce un câştig de timp pentru clienţi şi un serviciu mai bun la casa de marcat. De asemenea, asigură o îmbunătăţire a condiţiilor de muncă a ca­sierelor“, spune Tiberiu Dăneţiu, director marke­ting în cadrul Auchan România.

WikiZF: Profilul companiei Auchan

Lanţul francez are 33 de magazine pe suprafaţă mare în România, fiind unul dintre cei mai mari jucători din domeniu, cu afaceri de circa 4 miliarde de lei anul trecut (luând în considerare şi businessul real, - Hypermarket Romania, pe care Auchan a anunţat că îl cumpără la finalul lui 2013).

Auchan este primul retailer de pe piaţa locală care a implementat un sistem de plată de tip „self service“, aducând astfel România pe linia pe care Europa şi nu numai se află de ani buni. În ţări precum Spania sau Marea Britanie, de ceva timp hipermarketurile, dar şi magazinele de proximitate din cadrul lanţurilor de comerţ modern au un astfel de sistem de plată. Totuşi, în străinătate, automatizarea este completă, clientul fiind cel care realizează tot procesul, de la scanarea produselor, la punerea acestora în pungi şi până la plată.

Cele 13 automate acceptă atât plata cu numerar, cât şi plata cu cardul. Clienţii au „arondate“ opt case pentru a-şi putea scana produsele înainte de a le achita la bornele de plată.

„Sistemul delocalizează plata, dar toate casele sunt operate de casieri, care realizează scanarea“, adaugă Tiberiu Dăneţiu.

El nu a precizat însă şi care este timpul salvat de clienţi la casă ca urmare a implementării acestui sistem, motivul fiind perioada prea scurtă de testare. De asemenea, executivul nu a precizat nici în ce oraşe ar putea fi extinsă plata cumpărăturilor fără casier şi nici ce investiţie a presupus amplasarea celor 13 borne în magazinul Auchan Titan. Cert este însă că sistemul ar putea fi multiplicat, dat fiind faptul că retailerul are în plan să îşi dezvolte reţeaua pentru a se spropia de liderul german Kaufland şi că, magazinele cu volum mare de clienţi de pe piaţă, ale oricărui jucător, tind să se aglomereze la casă.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 02.11.2015

 
Cuvinte cheie:
retail
, Auchan
, plata cumparaturi
, casier
, incercare
, magazin
, hipermarketuri
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide