Industrie

Situaţie critică la Daewoo Mangalia. Cel mai mare şantier naval din România lucrează acum doar ca subcontractor pentru Vard Tulcea

Situaţie critică la Daewoo Mangalia. Cel mai mare...

Autor: Mirabela Tiron

13.03.2018, 00:07 2854

Statul întârzie de mai bine de jumătate de an să ia o decizie cu privire la soarta şantierului naval Daewoo-Mangalia Heavy Indus­tries, cel mai mare constructor de nave din România, ceea ce afectează activitatea companiei şi implicit angajaţii.

Constructorul de nave are nevoie urgentă de măsuri de redresare după ce în perioada 2009-2016 a adunat pier­deri totale de circa 2,7 miliarde de lei (600 mil. euro).

Vineri, sindicaliştii s-au întâlnit cu Dănuţ Andruşcă, ministrul economiei, pentru a cere lămuriri legate de ce se va întâmpla la şantier, în contextul în care „700 de salariaţi nu mai au front de lucru, acum şantierul lucrează doar ca subcontractor pentru Vard Tulcea, nu mai are alte co­menzi, nu are cine să asigure contracte noi, situaţia este critică“, după cum a declarat pentru ZF Eugen Arsenie, vice­preşedintele sindicatului liber „Navalistul“.

Negocieri se poartă în continuare cu olandezii de la Damen, grupul care a semnat un contract anul trecut cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (inclusiv se discută cedarea de către Damen a unui pachet de 2% că­tre stat în cazul în care se va finaliza tranzacţia cu Daewoo-astfel statul va ajunge la pachet majoritar, po­trivit surselor din minister).

Statul s-a angajat în discuţii, prin Ministerul Economiei, şi cu italienii de la Fincantieri (companie ce deţine şantierele navale Vard Tulcea şi Vard Brăila) pentru un posibil parteneriat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO