La finalul primelor 10 luni, cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,18%, în scădere de la 5,8% în aceeaşi perioadă a anului 2014, potrivit datelor asociaţiei constructorilor auto francezi CCFA.
În luna octombrie, înmatriculările Dacia au scăzut cu 5,4%, la 7.331 de autoturisme, evoluţie care a conferit mărcii o cotă de piaţă de 4,55%, faţă de 4,84% în urmă cu un an.
Piaţa auto franceză a consemnat în luna octombrie o creştere de 0,6%, la 161.030 de autoturisme înmatriculate.
În primele 10 luni ale anului, cele mai importante scăderi, în rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 10,1%, şi Alfa Romeo cu 19,8%.
Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 2,6% în primele 10 luni, la 393.773 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 24,88%, faţă de 25,64% în urmă cu un an.
În luna octombrie au fost înmatriculate 38.979 de autoturisme ale grupului Renault, în creştere cu 24,9% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014. Cota de piaţă a crescut de la 23,66% în urmă cu un an la 24,2%.
Între marii producători auto, grupul PSA Peugeot Citroen a înregistrat un avans de 3% al înmatriculărilor în primele 10 luni ale anului, grupul Volkswagen de 5,2%, Fiat 12,8%, Mercedes 15,8%, Toyota 8,7%, iar Nissan 9,3%.
Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.