Companii

Interbrands si-a majorat vanzarile cu 12% datorita scumpirii tigarilor

Interbrands si-a majorat vanzarile cu 12% datorita scumpirii tigarilor

Rand Sherif, CEO-ul Interbrands: Vanzarile in valoare realizate de divizia noastra de tigari au fost in crestere cu 22% anul trecut fata de 2008 datorita majorarii accizelor resimtite in pret si a mixului de produse si in ciuda accentuarii pietei negre si a scaderii volumelor distribuite

12.01.2010, 00:00 340

"Vanzarile in valoare realizate de divizia noastra de tigari aufost in crestere cu 22% anul trecut fata de 2008 datorita majorariiaccizelor resimtite in pret si a mixului de produse si in ciudaaccentuarii pietei negre si a scaderii volumelor distribuite", aprecizat Rand Sherif, CEOul Interbrands. Vanzarile in euro,calculate la cursul BNR, au inregistrat o scadere de circa 5% inacest interval.

Cresterea accizelor la tigari in aprilie si apoi in lunaseptembrie pe parcursul anului 2009 a generat o scumpire a acestorproduse cu o medie de peste 30%.

BritishAmerican Tobacco, liderul pietei de tigarete, cu vanzari de aproapeun miliard de euro, este in prezent cel mai mare furnizor alInterbrands, alti producatori mari aflati pe lista partenerilor saifiind Procter & Gamble, Nestlé sau Cadbury.

Anul trecut, P&G a renuntat la externa lizarea distributieide produse cosmetice (beauty care) in marile retele de magazine,ceea ce a afectat rulajele Interbrands. Sherif spune ca declinulbusinessului derulat cu P&G a fost compensat partial de catreatragerea unor noi furnizori.

"A doua mare divizie a noastra dupa cea a tigaretelor a avutvanzari in scadere in 2009 fata de anul anterior din mai multemotive: declinul con sumului pe anumite categorii, restructurareapartiala a businessului derulat in colaborare cu Procter &Gamble si cresterea contrabandei pe anumite segmente de piata.Scaderea a fost compensata partial de o parte din businessurile noidemarate in ultimul an, cel cu Niran Co Products (brandul Bourjois)si PSI (brandul Love Plus)", a afirmat Sherif.

In primul trimestru al anului trecut, de clinul vanzarilor Interbrands exluzand divizia de tigarete a fost de 35% in lei,comparativ cu aceeasi perioada din 2008, potrivit ultimelor datedisponibile.

In ultimii 12 ani, Interbrands sia extins portofoliul de produsedistribuite intrand pe segmente mici de piata, comparativ cu dimensiunea celor doua piete pe care realizeaza peste 7080% din rulajetigaretele si produsele de ingrijire personala.

Astfel, la finele lui 2008 acesta a semnat parteneriate cuproducatorii Henkel (pentru adezivii Loctite si Moment) si Mayborncel mai mare producator englez de accesorii pentru bebelusi, cubrandul Tommee Tippee), iar in acest an au intrat in portofoliuldistribuitorului si cosmeticele Bourjois si prezervativele LovePlus.

In acelasi timp, compania si-a restructurat businessul, fiinddesfiintate 500 de locuri de munca la Interbrands in ultimii doiani, potrivit datelor furnizate anterior de distribuitor. 300 delocuri de munca au fost desfiintate in cursul anului trecut.

Compania a demarat in primul trimestru din 2007 un proiect amplude remodelare a businessului, fiind vizate reduceri masive decosturi. Acest proiect a implicat si redimensionarea departamentelor Interbrands si restran gerea suprafetelor dedepozitare in care aceasta opereaza.

Vanzarile Interbrands au avut in 2008 o crestere de 28% fata deanul anterior. Pana in 2009, compania a inregistrat ritmuri anualede crestere a afacerilor de 2030%, sustinute de explozia consumului.

Pe piata locala, Interbrands este cea mai mare companie specializata pe distributia bunurilor de larg consum, fiind detinutade grupul de origine libaneza Sarkis Group, cu activitati in comertsi turism.

Alti jucatori mari din distributia FMCG sunt grupul Aquila,Macromex, Agroalim sau Whiteland, acestia fiind activi pe o piataestimata la peste 20 mld. euro in 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO