Companii

Într-o lună magazinele Plus devin Lidl. Trecerea se va face „cu clienţii în magazin“

Într-o lună magazinele Plus devin Lidl. Trecerea se va face „cu clienţii în magazin“

Autor: Cristina Roşca

19.01.2011, 23:55 4710

În magazinele Plus din Bucureşti este aglomeraţie atât peculoare, cât şi la casele de marcat, unde cel puţin trei, patruoameni aşteaptă să achite produsele din coşuri, după ce au profitatde "reducerile permanente" anunţate de companie atât pe site, câtşi în magazine.

Magazinele Plus au intrat pe ultima sută de metri, într-o lunătoate urmând a fi rebranduite sub numele Lidl.

"Într-o lună vor dispărea magazinele Plus, care vor fi înlocuitede magazine Lidl. Trecerea se va face fără să fie nevoie să seînchidă magazinele. Totul se va realiza treptat, cu clienţii înmagazin", spune reprezentanta unui magazin Plus din Capitală.

Reprezentanţii Lidl nu au dorit să ofere informaţii despre datacând va începe procesul de rebranding sau despre momentul când seva deschide primul magazin Lidl transformat dintr-un magazin Plus.Ei nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF despremodul în care se va face trecerea de la Plus la Lidl.

Apariţiaprimelor magazine Lidl, unul dintre cei mai importanţi discounteridin Europa, este aşteptată încă de la începutul anului trecut, cânda fost încheiată tranzacţia de 80 de milioane de euro - cea maimare din industrie în 2010.

Deşi lucrează încă în magazine Plus, angajaţii ştiu că de faptLidl este noul lor angajator. Întrebaţi de ZF când va veni Lidl cumagazine proprii, mai mulţi angajaţi au răspuns: "Noi deja suntemangajaţi ai Lidl".

Cele mai evidente semne care arată că era Plus în România seapropie de sfârşit sunt anunţurile permanente de reduceri, caresunt prezente atât la raft, pe uşile şi geamurile magazinelor, câtşi pe site-ul companiei.

"Reducerile nu sunt aplicate tuturor produselor. Există reduceripermanente şi reduceri care urmează să expire după o anumităperioadă de timp", explică o vânzătoare. Ea nu ştie însă dacăprodusele prezente în magazine în prezent vor fi înlocuite completodată cu lansarea magazinelor Lidl, dacă nu se vor fi vândut îndecurs de o lună.

Reprezentanţii grupului german afirmă despre produsele ce vor fiexpuse în magazine odată cu finalizarea procesului de rebranding căvor fi şi produse locale, "mulţi dintre furnizorii Lidl suntproducători români", fără a oferi exemple sau alte detalii.

Până la apariţia primelor magazine Lidl însă, în magazinele Plusse găsesc şi produse româneşti şi produse din Germania, ţara deorigine a grupului Tengelmann, operatorul Plus. Mai mult,reducerile nu ţin cont de ţara de origine a produselor. "Se poateobserva o creştere a vânzărilor odată cu aplicarea acestorreduceri", spune angajatul unui magazin Plus din Bucureşti. "Teîncântă reducerile", recunoaşte o cumpărătoare.

Ce planuri are Lidl în România?

Discreţi, reprezentanţii Lidl nu dezvăluie planuri agresivepentru România. În legătură cu deschiderea primelor magazine Lidlde tip greenfield în România, ei spun că nu s-a luat o decizie cuprivire la numărul şi data inaugurării acestora.

"Suntem de părere că piaţa românească de retail se află încontinuă dezvoltare, iar de evoluţia acesteia va depinde şi numărulde magazine Lidl de pe piaţa locală."

Reprezentanţii discounterului german mai spun că nu vor închideniciunul dintre cele 108 magazine Plus pe care le-au preluat.

"Obiectivul nostru este deschiderea de noi magazine, astfel căîn momentul de faţă nu sunt planificate închideri. Mai mult, neconcentrăm eforturile asupra achiziţionării de noi locaţii."

Pe ce piaţă pătrunde Lidl

Reţeauagermană, unul dintre cei mai agresivi jucători de pe segmentuldiscounterilor la nivel mondial, şi-a asigurat o poziţie importantăpe piaţa din România în 2011 după ce a preluat în februarie 2010reţeaua de magazine de tip discount Plus, după ce discuţiile auînceput încă din 2009. Consiliul Concurenţei a aprobat tranzacţiala sfârşitul anului trecut.

Pe piaţa locală Lidl se va bate pe segmentul discounterilor cuProfi (fondul de investiţii Enterprise Investors), MiniMax (DinuPatriciu), Kaufland (Lidl & Schwartz - acelaşi grup), Penny şiPenny XXL (Rewe Group).

Cei şase jucători (inclusiv Plus) deţineau la data de 1decembrie 2010 la nivel naţional 385 de magazine, potrivit unorinformaţii furnizate de agenţia de cercetare de piaţă MEMRB.Segmentul magazinelor de tip discount este singurul din retailulmodern - care include magazinele cash & carry,supermarketurile, hipermarketurile şi magazinele de tip discount -care acoperă toate judeţele din România.

Lidl face parte din grupul german Lidl & Schwartz, care maideţine pe piaţa locală magazinele Kaufland. Plus a deschis primelemagazine în România în anul 2005. Reţeaua de circa 100 de magazinea Plus România a obţinut în anul 2009 afaceri de peste 300 demilioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO